2009-06-12, 16:46
Medlem
mmetcosvs avatar
Ökad brottslighet och politiskt våld från extremvänstern, tillsammans med polisens och rättsväsendets otroliga flathet, gör nu att ett medborgargarde bildas i Västra Hamnen, Malmö:

http://sydsvenskan.se/malmo/article442168/Boende-rustar-mot-demonstranter.html

http://sydsvenskan.se/malmo/article441171/Vastra-hamnen-fruktar-gatufest.html

Hur kommer polisen och rättsväsendet se på detta? Min gissning är att man kommer att vara betydligt hårdare mot dessa medborgargarden än mot vänsterextremisterna.
Senast redigerad av mmetcosv 2009-06-12 kl. 17:03.
Citera
2009-06-12, 16:52
Medlem
Absus avatar
Jag blir alltid glad när jag läser om sådana här lokala initiativ.

Visst är polisen flat mot våldsverkare ifrån vänstern. När man inte kan göra sitt jobb så måste andra göra det åt en.
Citera
2009-06-12, 16:53
Medlem
DanteAlighieris avatar
Helt rätt! Äntligen visar medborgarna sin position i frågan.
Citera
2009-06-12, 16:55
Medlem
Poeten-Skes avatar
Helt underbart. Stå på er!
Citera
2009-06-12, 18:00
Medlem
Områdets belägenhet med vatten på två sidor gör att det borde bli ganska enkelt för polisen att medelst avspärrningar stänga inne slöddret och ta hand om dem. Kan man tycka. Dessvärre kommer Malmöpolisen troligtvis vara lika passiva som vid tidigare tillfällen och göra bort sig å det grövsta.

Jag har själv befunnit mig en hel del i Västra hamnen i jobbärenden och förstår inte riktigt var det är tänkt att de ska hålla till och "reclaima" och vad exakt det är som ska "reclaimas"? Området var en dyster jävla nedlagd industrihamn under 90-talet (ungefär då när slöddret föddes alltså).

Hade det inte varit för entreprenörerna och alla hårt arbetande människor som skapat området skulle det varit helt ointressant för alla. En solig dag är det över 20 000 flanörer som passerar Västra hamnen. Under 90-talet var det inte en jävel som rörde sig ner dit.

Sedan kan man ju fråga sig hur många av dessa "reclaimare" som är barn till boende i området, det lär vara en hel del. Vi vet alla att ungdomligt vänsterslödder ofta och gärna har rötterna i den övre medelklassen.
Citera
2009-06-12, 18:32
Medlem
von-skits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmetcosv
Ökad brottslighet och politiskt våld från extremvänstern, tillsammans med polisens och rättsväsendets otroliga flathet, gör nu att ett medborgargarde bildas i Västra Hamnen, Malmö:

http://sydsvenskan.se/malmo/article442168/Boende-rustar-mot-demonstranter.html

http://sydsvenskan.se/malmo/article441171/Vastra-hamnen-fruktar-gatufest.html

Hur kommer polisen och rättsväsendet se på detta? Min gissning är att man kommer att vara betydligt hårdare mot dessa medborgargarden än mot vänsterextremisterna.
Är här inga FB:are som skall åka till Malmö och tillrättavisa ett par AFA-slödder, funderar faktiskt själv på det.
Citera
2009-06-12, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von-skit
Är här inga FB:are som skall åka till Malmö och tillrättavisa ett par AFA-slödder, funderar faktiskt själv på det.

Den enda som kommer bli tillrättavisad är den som åker dit, och det av polisen som kommer gripa en för brott mot ordningslagen om man inte avlägsnar sig snabbt som fan när de ber en.
Citera
2009-06-12, 19:10
Medlem
Probelimes avatar
Eftersom polisen uppenbarligen tillåter stenkastning så är ju detta sista utvägen.
Citera
2009-06-12, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Probelime
Eftersom polisen uppenbarligen tillåter stenkastning så är ju detta sista utvägen.

Däremot tillåter polisen inte lika enkelt att någon försöker ta lagen i egna händer och visa polisen hur de ska sköta sitt jobb.
Citera
2009-06-12, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fennicum2
Däremot tillåter polisen inte lika enkelt att någon försöker ta lagen i egna händer och visa polisen hur de ska sköta sitt jobb.
Sköter dom sitt jobb då?
Citera
2009-06-12, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av von-skit

Jag är upptagen, men tanken tilltalar mig. Enormt.
Citera
2009-06-12, 19:37
Medlem
Poeten-Skes avatar
*Tänker sig själv på ett hustak i Västra Hamnen utrustad med 7.62x51mm M40*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in