2009-06-12, 12:29
Medlem
Tantan45s avatar
Tja, som i rubriken.. har precis bytt tändstift men ändå funkar det inte den typ startar i 1 sekund sen dör den igen.. någon som vet vad det kan vara? Och hur löser jag detta?
Citera
2009-06-12, 12:42
Medlem
jontäs avatar
kolla om den har kompa, har du kollat så den får nog med bensin?
Citera
2009-06-12, 12:49
Medlem
Tantan45s avatar
kompa? jag tror den får bensin men vet inte om den får för mkt eller för lite...
Citera
2009-06-12, 13:02
Medlem
Tantan45s avatar
vafan ingen som vet?
Citera
2009-06-12, 13:14
Medlem
Jean Claudes avatar
Lite missvisande rubrik då den uppenbarligen startar...

Men, en mer utförlig beskrivning av vad som händer får du nog räkna med att skriva om du vill ha bättre svar.

Min gissning är att den får för lite bränsle men som sagt, den kan lika gärna få för mycket, ha dålig kompression etc. Beskriv mer utförligt vad som händer, dör den när du gasar eller rör du inte gasen alls när den startar för att sedan dö?
Citera
2009-06-12, 13:18
Medlem
razorXs avatar
Byt CDI-box.
Citera
2009-06-12, 13:37
Medlem
Tantan45s avatar
Okej den dör i vilket fall även om jag gasar eller inte, typ dagen innan så dog den när jag körde men inte om jag hade choken i.. mycket mer än så vet jag inte jag är inte så bra på fordon ...
Citera
2009-06-12, 13:52
Medlem
Pilsnerologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantan45
Okej den dör i vilket fall även om jag gasar eller inte, typ dagen innan så dog den när jag körde men inte om jag hade choken i.. mycket mer än så vet jag inte jag är inte så bra på fordon ...

Då får den för lite bensin.
Citera
2009-06-12, 13:54
Medlem
Citat:

Mest troligt har du skit i förgasaren. Skruva isär skiten och rengör samt rengör luftfilter.

Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Precis!
Ibland måste man kompa. Bästa resultat tycker jag att man får om man använder basfiol. Men det är bara min åsikt..

Haha, inte bara jag som stör mig på idioterna från musikforumet som hittat till fordonsforumet.

Citat:
Ursprungligen postat av razorX
Byt CDI-box.

Jo, han måste nog gör det för då man felsöker en moped med detta felet så är ju CDI-boxen det första man börjar med att byta.
Citera
2009-06-12, 13:55
Medlem
Tantan45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerolog
Då får den för lite bensin.
*OKej hur får jag den att få mer bensån då?
Citera
2009-06-12, 14:07
Medlem
Tantan45s avatar
Nu är det så här för er som tror jag är under 15: MT5'an är mitt "sommarprojekt" samt mitt fordon nu under juni-augusti, har inget körkort och jag ser ingen anledning i att cykla/åka buss/lifta dit jag ska. Mopeden kräver inget förarbevis, som ni kanske förstod
Citera
2009-06-12, 14:11
Medlem
Citat:

Du använder väl choken när du startar han??
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in