Citat:
Ursprungligen postat av greger-kvist
Har alldeles nyss fått mitt första kreditkort från Mmastercard.
Deras Re:member card.
Har nu lite frågor ang. detta kort, helst till er som verkligen vet, och kanske själva har det här kortet.
1. Använder man krediten får man ju hem en faktura varje månad, som man sedan kan dela upp betalningen på, eller betala av allt på en gång. Min fråga är nu, om jag INTE använder kortet alls får jag ingen faktura hem i brevlådan då överhuvudtaget? Eller skickar dom iväg en faktura ändå med tex, "använd kredit 0kr"?
2. Vad tycker du är det bästa och det sämsta med detta kort?
Vore evigt tacksam för svar, och har kikat med deras kundtjänst, tjejen bakom luren viste inte ens själv om hur dom gjorde med fakturan. Så därför frågar jag er, någon här, som kanske har kortet.
Vore också intressant få höra från någon som har kortet vad DU tycker om det efter lite användning etc.
1. Det är kortavgift på 195/år så troligen får du en faktura en gång årligen på ovanstående belopp om kortet inte används.
2. Jag har det själv som backup om det skulle behövas. Det som är bra är ju att man kan logga in via deras sida, där kan du sen både betala räkningar med kortet och föra över pengar till ditt bankkonto, smart. Nackdelen är väl som redan sagts, kreditkort är dyrt att använda... Har du inte disciplin så kan du råka handla massa grejer på kredit i onödan