2009-06-11, 18:57
Medlem
SoftZolofts avatar
Är låg nu, vet inte varför men allt känns bara skit. Var tvungen att ta en 25 mg Sobril med två öl förut nu känns allt skit igen. Livet känns som skit och heltngslöst. Ha köpt på mig en massa saker som jag inte ens kan uppskatta. Har fan sommarlov jag borde vara glad men det är jag inte.

Känns bara så jävla orättvist att visa personer är glada hela tiden medan vissa som jag ständigt är sjuka.

Sen känner jag mig missförstådd, försöker att vara snäll mot folk men ingen förstår mig. Är en 19 årig kille har aldrig haft en flickvän och alla min s.k "kompisar" är kriminella narkomaner. Försöker att tänka positivt, sluta med alla droger (alkohol, benzo, tobak m.m.) men det är svårt när man ständigt drabbas av panikångest med overklighetskänslor, melankoli, aggresioner, humörsväningar, sömnstörningar, stark ångest, generaliserad ångest, lätt ångest och panik attacker bland folkmassor.

Känns som alla tittar på mig när jag är ute på stan, drabbas av paranoia på kvällarna har hemska mardrömmar i stort sätt varje natt. Alla dessa tillstånd beror inte på droger eftersom jag har slutat nästan allt.

Har testat ungefär 50 olika preparat: Antidepp som Zoloft, Effexor, Remeron.
Neuroleptika som Seroquel, Nosinan och Zyprexa.
Natepileptika som: Ergenyl Retrard och Lyrica.
Annan medcin som Theralen, Attarax, Lerigan, Propavan m.m)
Alla sorters Benzodiazepiner. (Sobril, Xanor, Stesolid, Stilnoct, Imovane m.m.)

Det enda som funkar är Metylfenidat (Concerta, Ritalin) men de vägrar dem att skriva ut eftersom jag inte har diagnosen ADHD.

Nä den svenska psykvården är så jävla dålig så den finns inte, har fan varit inlagd på östra kliniken fem gånger får ingen hjälp för det alls. Nu ska jag röka ner mig, hinka alkohol och trycka i mig så mycket benzo jag kan!

Peace Out!/ Benzoboy.blogg.se
Citera
2009-06-11, 19:18
Medlem
Sommrigostseass avatar
Om du vill ha en diagnos adhd, Varför inte prata med en psykolog, om du inte tror det kan du alltid överdriva lite, läs på symptom om adhd och spela adhd det är ett sätt
Citera
2009-06-11, 19:25
Medlem
SoftZolofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommrigostseas
Om du vill ha en diagnos adhd, Varför inte prata med en psykolog, om du inte tror det kan du alltid överdriva lite, läs på symptom om adhd och spela adhd det är ett sätt

Men grejen är att två ADHD specilalister har skrivit ut Concerta åt mig men nu får jag inte ett skit. Orkar inte lägga in mig på Östra en femte gång, vad fan jag är 19 år har slutat skolan har ingen lust att prata med schizofrena och manodeppresiva patienter hela dagarna.
Citera
2009-06-11, 20:31
Medlem
testa kombinera betablockare med benso...
Citera
2009-06-11, 21:16
Medlem
Tur att de suger kuk på psyket när du inte har ngn flickvän. Det kallar jag service!
Citera
2009-06-11, 21:18
Medlem
SoftZolofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pierce & Pierce
testa kombinera betablockare med benso...

Har gjort, effexor är väl en betablockare eller?
Citera
2009-06-11, 21:18
Medlem
UlfHamrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoftZoloft
Men grejen är att två ADHD specilalister har skrivit ut Concerta åt mig men nu får jag inte ett skit. Orkar inte lägga in mig på Östra en femte gång, vad fan jag är 19 år har slutat skolan har ingen lust att prata med schizofrena och manodeppresiva patienter hela dagarna.

Men det är väl bättre att du gör en ordentlig ADHD utredning istället för att vurpa in på psyket gång efter annan för att få en liten dos Concerta?

Med din problematik lär de garanterat utreda dig för ADHD och synnerligen då du faktiskt haft god effekt utav Concerta. Blir du diagnostiserad kan du käka Concerta livet ut om du så vill.
Citera
2009-06-11, 21:23
Medlem
UlfHamrins avatar
Citat:
Har gjort, effexor är väl en betablockare eller?

Efexor är ett antidepressivt läkemedel av typen SNRI. En vanlig betablockare är Inderal.
Citera
2009-06-11, 21:26
Medlem
SoftZolofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UlfHamrin
Men det är väl bättre att du gör en ordentlig ADHD utredning istället för att vurpa in på psyket gång efter annan för att få en liten dos Concerta?

Med din problematik lär de garanterat utreda dig för ADHD och synnerligen då du faktiskt haft god effekt utav Concerta. Blir du diagnostiserad kan du käka Concerta livet ut om du så vill.

Japp har fått en mycket bra effekt av den. Dämpar min dåliga impulskontroll och alla agressioner jag bär på sedan barndommen.
Citera
2009-06-11, 21:27
Medlem
SoftZolofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Tur att de suger kuk på psyket när du inte har ngn flickvän. Det kallar jag service!

Haha synd bara att alla är gamla tanter, har inte träffat någon KB på psyket direkt.
Citera
2009-06-11, 21:36
Medlem
SoftZolofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UlfHamrin
Efexor är ett antidepressivt läkemedel av typen SNRI. En vanlig betablockare är Inderal.

Okej ska kolla upp det, Även Voxra är intressant men du som verkar insatt hur fungerar de på hjärnan? Metylfenidat ökar ju noradrenalinet men hur funkar betablockare och Antidepressivum?
Citera
2009-06-11, 21:38
Medlem
UlfHamrins avatar
Citat:
Japp har fått en mycket bra effekt av den. Dämpar min dåliga impulskontroll och alla agressioner jag bär på sedan barndommen.

Som jag sa tidigare, gör din utredning. Att göra en ADHD utredning innebär inte samma som att lägga sig på psyk tillsammans med gamla tanter som väntar på ECT.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in