2009-06-10, 21:27
Avslutad
hej! det är så att jag ska handla en sak på internet och man kan enbart använda internetbank. Hur göra jag när ska föra över? jag har internetbank men vart ska jag skriva in deras kontonummer?

För när jag går på mottagare står det "egna konton" och mitt eget. Ska jag skriva in deras kontonummer i "meddelande mottagarkonto" ?

tack, på förhand.
Citera
2009-06-10, 21:50
Medlem
Tazquas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrilleKroll
hej! det är så att jag ska handla en sak på internet och man kan enbart använda internetbank. Hur göra jag när ska föra över? jag har internetbank men vart ska jag skriva in deras kontonummer?

För när jag går på mottagare står det "egna konton" och mitt eget. Ska jag skriva in deras kontonummer i "meddelande mottagarkonto" ?

tack, på förhand.
Går du lite längre ner på samma sida finns dert ju där du ska fylla in clearing nummer och allt sen lägger du till personen bara.
Citera
2009-06-10, 21:51
Medlem
Boits avatar
Är det ett företag eller privatperson du ska göra business med?

Om det är ett företag går du in på "Pg/bg-betalningar" istället för "överföra"
Citera
2009-06-10, 21:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Boit
Är det ett företag eller privatperson du ska göra business med?

Om det är ett företag går du in på "Pg/bg-betalningar" istället för "överföra"

det är företag
Citera
2009-06-10, 21:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tazqua
Går du lite längre ner på samma sida finns dert ju där du ska fylla in clearing nummer och allt sen lägger du till personen bara.

Det enda som står under "från" och "till" är:

Belopp
Överföringsdatum
Meddelande avsändarkonto
Meddelande mottagarkonto
Citera
2009-06-10, 21:58
Medlem
Boits avatar
Citat:
det är företag

Ja dåså.. gör då som jag skrev så löser det sig
Citera
2009-06-10, 22:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Boit
Ja dåså.. gör då som jag skrev så löser det sig

kan det ha med att jag har visa ung att göra? (13-21 år)
det ska gå att betala med internetbank på det men när jag går på överföra konton så finns inte pg/bg betalningar utan bara överförningar konton.
Citera
2009-06-10, 22:07
Medlem
Dom gånger jag betalat med internetbanken på internetsidor så har dom haft en knapp på hemsidan som man trycker på. Då öppnar den internetbanken på Swedbank och man loggar in med dosan.

Sen betalar man som vanligt eftersom alla uppgifter som behövs från internetföretaget följer med automatiskt.

Ticnet har bla detta.
Citera
2009-06-10, 22:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Dom gånger jag betalat med internetbanken på internetsidor så har dom haft en knapp på hemsidan som man trycker på. Då öppnar den internetbanken på Swedbank och man loggar in med dosan.

Sen betalar man som vanligt eftersom alla uppgifter som behövs från internetföretaget följer med automatiskt.

Ticnet har bla detta.

ingenting med att jag inte har internetdosa? det ända jag har är personlig kod att logga in med.
Citera
2009-06-10, 23:14
Medlem
lexitos avatar
Citat:
ingenting med att jag inte har internetdosa? det ända jag har är personlig kod att logga in med.

Då kan du inte göra annat än att logga in och se hur mkt pengar du har på kontot och flytta pengar mellan dina egna konton.

Får jag fråga hur gammal du är och varför du inte har en dosa och varför du har pisskortet visa ung som är för 13-åringar?
Citera
2009-06-10, 23:27
Medlem
Citat:

Har du internetbank på Swedbank men ingen dosa??? Fail!
Citera
2013-10-12, 18:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lexito
Då kan du inte göra annat än att logga in och se hur mkt pengar du har på kontot och flytta pengar mellan dina egna konton.

Får jag fråga hur gammal du är och varför du inte har en dosa och varför du har pisskortet visa ung som är för 13-åringar?

Visa ung är ju inte något piss, använder det själv pga är 13 år men hade samma fråga hur överför man till andra människor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in