Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-10, 21:03
Medlem
Typoopies avatar
Jag har använt ett 30 dagars windows XP. Dessa 30 dagar har gått ut och jag kan inte längre använda datorn eftersom jag varigt bortrest och kom hem för sent för att fixa crack. Jag väntar tills på måndag då jag får min XP professional från en polare i stockholm med CD-keys och hela köret. Ska jag bara lägga in detta som ett extra OS? Jag vet inte alls hur det fungerar. Hur gör jag för att ersätta det befintliga OSet med det nya utan att bli av med vad jag har på min C:/?

Svar snarast skulle vara väldigt uppskattat
Citera
2009-06-10, 21:05
Medlem
flexfit2s avatar
Du kan logga in och hålla på hur mycket som helst även om du har piratkopierat XP, det finns program som fixar nyckeln så den blir "godkänd".

Men om du ändå inte kan som du säger får du nog ta backup på hårddisken.
Citera
2009-06-10, 21:09
Medlem
Typoopies avatar
Det står, efter att ha skrivigt in en key, att jag måste registrera den. När jag väljer "Senare" så står det att jag måste göra det nu
Citera
2009-06-10, 21:10
Medlem
-ELF-s avatar
En reparation KAN fungera. Men jag vet inte då jag inte har erfarenhet av att tiden har gått ut.
Annars så får du väl flytta över alla filer som ska sparas till en annan hårddisk, bränna ut det på DVD eller CD eller lägga in det på USB minne.
Citera
2009-06-10, 21:11
Medlem
Typoopies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -ELF-
En reparation KAN fungera. Men jag vet inte då jag inte har erfarenhet av att tiden har gått ut.
Annars så får du väl flytta över alla filer som ska sparas till en annan hårddisk, bränna ut det på DVD eller CD eller lägga in det på USB minne.

Hur gör jag det om jag inte kan komma in på datorn? :S
Citera
2009-06-10, 21:13
Medlem
balbas avatar
Ladda hem denna: http://thepiratebay.org/torrent/4373567/WinXP.WGA.Patch.And.Anti-WPA.rar

Lägg in mappen på en usb sticka sen startar du datorn som inte fungerar i felsäkert läge. Öppna sen mappen kör filerna så ska det funka.
Citera
2009-06-10, 21:17
Medlem
Typoopies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balba
Ladda hem denna: http://thepiratebay.org/torrent/4373567/WinXP.WGA.Patch.And.Anti-WPA.rar

Lägg in mappen på en usb sticka sen startar du datorn som inte fungerar i felsäkert läge. Öppna sen mappen kör filerna så ska det funka.

Kan inte starta i felsäkert..
Eller vad menar du? o_O Jag är alltså förbi de 30 fria dagarna så jag inte kan komma in alls. Provade felsäkert innan och kom ingenstans.
Citera
2009-06-10, 21:31
Medlem
balbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typoopie
Kan inte starta i felsäkert..
Eller vad menar du? o_O Jag är alltså förbi de 30 fria dagarna så jag inte kan komma in alls. Provade felsäkert innan och kom ingenstans.

Skumt, jag kom in i felsäkertläge fastän mina 30 dagar var slut.
Citera
2009-06-10, 21:36
Medlem
Typoopies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balba
Skumt, jag kom in i felsäkertläge fastän mina 30 dagar var slut.

Jag har en konflikt med mitt grafik kort. Det finns ett inbyggt i moderkortet så mitt externas drivrutiner har blivigt efterblivna. Har skivan med drivrutiner men jag måst starta datorn i VGA läge. (Jag tror det är ända sättet att komma in..) Finns det något sätt att starta i Felsäkert VGA? >_< Känns som allt blev väldigt jobbigt helt plötsligt
Citera
2009-06-10, 21:43
Medlem
kanulas avatar
En grej för att komma runt problemet är följande:
1. När du får upp rutan med registreringen, tryck flagga + U på tangentbordet. Detta öppnar en ruta med något hjälpmedel (minns inte vilket).
2. Klicka på rutans ikon i övre vänstra hörnet, välj "om programmet" (eller dyl).
3. I about-boxen som nu öppnas finns en länk till Microsofts användarlicens (än en gång vet jag inte exakt).
4. Klicka på länken, nu öppnas ett Internet-explorer fönster.
5. Skriv "C:\Windows\explorer.exe" (utan citationstecken) i adressfältet.
6. Bingo! Nu visas Windows vanliga GUI, du kan nu hämta och köra WPA-cracken, som balba länkade till. Tänk på att explorer stängs ner efter någon minut, så jobba fort. Du kan få göra proceduren flera gånger innan du hinner klart.
7. Starta om burken.
Klart! Burken ska nu funka normalt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in