2009-06-13, 04:29
Medlem
Man kan ju rösta blankt.
Citera
2009-06-13, 10:10
Medlem
Prometeuss avatar
Världen är inte perfekt, vi har demokrati just nu, vad ni än tycker om det, gör det bästa av det.
Mao, rösta.
Citera
2009-06-16, 21:07
Medlem
FrasseFloyds avatar
Att rösta är en möjlighet att förändra samhället. Inte mycket, inte ens lite utan enbart mikroskopiskt men jag anser att om man menar allvar med att man vill förändra något så är man dum om man inte tar de chanser som ges.

Problemet i Sverige är att det inte är lätt att hitta bra alternativ till de man vill byta ut...
Citera
2009-06-16, 21:12
Medlem
Prometeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Inte mycket, inte ens lite utan enbart mikroskopiskt
Slår man ut statsbudgeten på antalet röstande så blir det dock en ganska rejäl summa, det hela dras dock ner mycket av att manöverutrymmet är så väldigt litet.
Citera
2009-06-16, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prometeus
Slår man ut statsbudgeten på antalet röstande så blir det dock en ganska rejäl summa, det hela dras dock ner mycket av att manöverutrymmet är så väldigt litet.

Hade alla fått bestämma över sin del av pengarna vore ditt argument lite vettigare... Statsbudgeten och dess fördelning har ju noll och intet att göra med om du röstar eller inte...
Citera
2009-06-16, 21:45
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Jo men nu har jag ju inget att säga till om gällande stadsbudgeten, mer än att jag kan indikera vem jag vill ska lägga upp den. Och den indikeringen är banne mig inte stor.
Citera
2009-06-16, 23:38
Medlem
Citat:

Det är dock inte något mått på hur mycket inflytande ens egen röst har i valet (som för övrigt, såvitt jag vet, alltid har varit lika med noll).
Citera
2009-06-16, 23:40
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daemon3.14
Det är dock inte något mått på hur mycket inflytande ens egen röst har i valet (som för övrigt, såvitt jag vet, alltid har varit lika med noll).
Japp, ingen enskild röst har någonsin avgjort ett folkval.
Citera
2009-06-16, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khepera
Japp, ingen enskild röst har någonsin avgjort ett folkval.

Det skulle vara skönt att ha något att referera till nästa gång jag säger det, har du en sådan källa?
Citera
2009-06-17, 00:24
Medlem
Citat:
Det skulle vara skönt att ha något att referera till nästa gång jag säger det, har du en sådan källa?
Förutom sunt förnuft?
Citera
2009-06-17, 00:35
Medlem
Jrgens avatar
Citat:
Det känns snarare som att det är upp till dig att hitta ett exempel där en röst har avgjort ett val.
Citera
2009-06-17, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HrGrand
Förutom sunt förnuft?

Mhm, jag gissar att sannolikheten ligger ungefär på 0, 000 001% att ens röst har någon påverkan i ett val, och då finns det ju en något större sannolikhet att någon gång var det en röst som påverkade valet. Jag vill helt enkelt ha en rapport att peka på för folk som inte fattar (eller vill fatta) att deras röst inte påverkar resultatet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in