2009-06-10, 19:56
Medlem
flipper1446s avatar
Jag har en väldigt kärvänlig hund som älskar att borra ner huvudet mellan mig och fåtöljen (vid sidan om benen t.ex., eller in mellan armen och kroppen).
Finns det någon förklaring till detta beteende? Det är ju jättemysigt men jag bara undrade om det finns en annan anledning än att han tycker om mig?
Citera
2009-06-10, 20:13
Medlem
aprikosias avatar
Har ingen aning varför, men min hund gör likadant. Gillar att köra ner nyllet i mitt armveck när jag sitter med armarna i kors.. Hur som helst jag tycker de är gulligt
Citera
2009-06-10, 20:19
Medlem
Naaaaaaaaaaw, vilken liten idiot!
Citera
2009-06-10, 20:23
Medlem
flipper1446s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aprikosia
Har ingen aning varför, men min hund gör likadant. Gillar att köra ner nyllet i mitt armveck när jag sitter med armarna i kors.. Hur som helst jag tycker de är gulligt
Jag funderade på om det är någonting med undergivenhet osv...?
Citat:
Ursprungligen postat av Glasstarta
Naaaaaaaaaaw, vilken liten idiot!
Ännu en -09 som masspostar en massa OT, eller?
Men du har rätt, särskilt smart är han inte...
Citera
2009-06-10, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flipper1446
Men du har rätt, särskilt smart är han inte...

Brukar hundar vara det?
Citera
2009-06-10, 20:26
Medlem
Samma här, men det är ju hur härligt som helst!
Citera
2009-06-10, 20:29
Medlem
MrCheebas avatar
Det är väl ett valpbeteende som handlar om att trycka in "ansiktet", sätet för medvetandet, i en varm, skön och moderlig plats som omsluter och skyddar.
Citera
2009-06-10, 20:38
Medlem
flipper1446s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folstream
Samma här, men det är ju hur härligt som helst!
Japp, det är kanon
Citat:
Ursprungligen postat av MrCheeba
Det är väl ett valpbeteende som handlar om att trycka in "ansiktet", sätet för medvetandet, i en varm, skön och moderlig plats som omsluter och skyddar.
Ok, ja så kanske det är, låter rimligt.
Är det bara valpar som gör det alltså? Min vovve är 7 månader nu.
Han brukar borra upp sig i famnen också, lägga huvudet vid sidan om min höft och stå och mysa så att säga. Perfekt tillfälle att klia och massera
Senast redigerad av flipper1446 2009-06-10 kl. 20:43.
Citera
2009-06-10, 21:36
Medlem
Knasibass avatar
Jag känner en hund som gör likadant fast i folks skrev Hon luktar alltså inte bara utan hon borrar in huvet allt hon kan. Kan kännas lite awkward
Citera
2009-06-11, 09:09
Medlem
pkrsLs avatar
Bara ett normalt beteende Hundar kan tex också inte klia sig överallt i ansiktet så dom tycker om att borra ner sig precis som vi människor borrar ner huvuded i kudden när vi ska sova är ju skönt lixsom Men absolut som tidigare sagt det är också ett valp beteende, fullt normalt betyder enbart att hunden har fullt förtroende för dig
Citera
2009-06-11, 16:43
Medlem
El-Presedentes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasibas
Jag känner en hund som gör likadant fast i folks skrev Hon luktar alltså inte bara utan hon borrar in huvet allt hon kan. Kan kännas lite awkward

Helt sant, min hund gör exakt likadant
Har lett till en hel del konstiga miner från bekanta som är långt ifrån beredda för denna attack
Citera
2009-06-12, 00:08
Medlem
Klot-Johans avatar
Jag har ingen aning men en av katterna här hemma gör samma sak, borrar ner huvudet mellan armen ock kroppen.
Sen har jag en storbystad kompis som är mäkta poppis hos katten. Så fort kompisen satt sig ner kommer katten och borrar ner huvudet mellan tuttarna.
Tyvärr får jag inte fota men det ser hur kul ut som helst och man ser hur hela katten myser.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in