2009-06-10, 19:44
Medlem
b0gfettos avatar
Går det att fixa så att enbart medlemmar kan läsa https://www.flashback.org/showthread.php?t=692794 (Den stora bonustråden) under "Poker, spel och dobbel"?
Jag vet att det är tekniskt möjligt, men är det något ni tycker verkar rimligt då många icke-medlemmar tar bonusar därifrån utan att tillföra något själv, eller ens kan skriva att en bonus är tagen?

Det är ingen vanlig diskussionstråd utan enbart där man postar länkar och tips om erbjudanden som spelbolag har, av den anledningen så ser jag inget behov att använda "det är ett öppet forum så alla ska få se allt" när det finns flera forum som är låsta för allmänheten.
Citera
2009-06-10, 20:17
Medlem
Ful Fisks avatar
Nu är jag aldrig inne i varken den tråd eller forum som åsyftas men rimligen borde kraven vara samma som för invites.
Citera
2009-06-10, 20:20
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
Nu är jag aldrig inne i varken den tråd eller forum som åsyftas men rimligen borde kraven vara samma som för invites.

Det ser jag gärna, eller minst att det är medlemskrav iaf.

Skapade denna tråd då detta ofta kommer upp där och det är helt OT i den tråden, men fortfarande så är dom upptagna med att skriva om detta där vilket förhoppningsvis kommer att raderas då vi enbart vill se bonusar och liknande där.

Edit: Jaha, hade hoppats på mer respons än "+1" med lite för och nackdelar...
Citera
2009-06-10, 21:23
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Nästa person som postar ett inlägg innehållandes +1 eller något liknande får +1 i sin lista över tillsägelser.

OT raderat

// Mod
Citera
2009-06-10, 21:27
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Går det att fixa så att enbart medlemmar kan läsa https://www.flashback.org/showthread.php?t=692794 (Den stora bonustråden) under "Poker, spel och dobbel"?
Jag vet att det är tekniskt möjligt, men är det något ni tycker verkar rimligt då många icke-medlemmar tar bonusar därifrån utan att tillföra något själv, eller ens kan skriva att en bonus är tagen?

Det är ingen vanlig diskussionstråd utan enbart där man postar länkar och tips om erbjudanden som spelbolag har, av den anledningen så ser jag inget behov att använda "det är ett öppet forum så alla ska få se allt" när det finns flera forum som är låsta för allmänheten.
Mycket bra förslag!
En enkel lösning vore väl att flytta tråden till LB?
Citera
2009-06-10, 21:53
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Mycket bra förslag!
En enkel lösning vore väl att flytta tråden till LB?

Ja, det vore en enkel lösning men tråden hör mer hemma i "Poker, spel och dobbel" och därför kommer nog att många missa den då den bytt fora helt. Dessutom så vet jag inte om det bör krävas 6 månaders medlemskap för den trots att det oftast är folk som varit medlemmar längre tid som postar och inte bara tar.

Bara man har vett och möjlighet att skriva "taget" när man tar en bonus så att inte 50 pers försöker i onödan och sedan påpekar detta (vilket sker ofta) så anser jag att det är okej.

Som kommentar på moderatorns korrekta rensning så var det fyra eller fem personer som höll med men inte kände för att skriva nåt utförligt tyvärr.
Citera
2009-06-10, 22:30
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ja, det vore en enkel lösning men tråden hör mer hemma i "Poker, spel och dobbel" och därför kommer nog att många missa den då den bytt fora helt. ...
Det kanske skulle fungera med en liknande lösning som med flumtråden (vem puffar och allt det där) - flytta till Laidback eller Evigheten och göra en klistrad hänvisning i det 'riktiga' forumet.
Citera
2009-06-10, 22:41
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Det kanske skulle fungera med en liknande lösning som med flumtråden (vem puffar och allt det där) - flytta till Laidback eller Evigheten och göra en klistrad hänvisning i det 'riktiga' forumet.

Det skulle vara fint. Visste inte att det var en klistrad hänvisning till dom trådarna.
Citera
2009-06-10, 22:45
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ja, det vore en enkel lösning men tråden hör mer hemma i "Poker, spel och dobbel" och därför kommer nog att många missa den då den bytt fora helt.
Då lägger man en klistrad och låst i "poker spel och dobbel" som heter något "viktig information om bonustråden" och som talar om vart man ska....kanske...

EDIT: Sorry micaele, jag missade att du redan hade lösningen....
Senast redigerad av chribsson2 2009-06-10 kl. 23:12.
Citera
2009-06-10, 22:47
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Då lägger man en klistrad och låst i "poker spel och dobbel" som heter något "viktig information om bonustråden" och som talar om vart man ska....kanske...

Ja, som micaele skrev. Jag visste inte att dom trådarna som nämndes fick hänvisade trådar vilket skulle leda till massa "Vart är bonustråden?!?!?!?!?"-inlägg och det skulle vara ännu störigare.
Citera
2009-06-14, 00:17
Medlem
b0gfettos avatar
Bump!

Bumpar denna tråd då fler och fler blir irriterade på tråden (läs senaste sidorna), modsen rensade sist runt 70 inlägg och ändå så får folk göra reklam för sina sidor, skriva saker som har tagits upp 10 gånger, spammare med felaktiga bonusar och annan OT ("jag vann 12.-!!!111oneone").

Det var en väldigt bra tråd förut, nu har folk missförstått den helt. Micaeles förslag låter jättebra (klistrad genväg och tråden i LB (LB i värsta fall, men folk verkar regga sig enbart för att göra reklam i tråden också, så enbart att endast reggade får läsa leder till samma skit.)).

EDIT:
Tråden finns väl som en bonus för oss då den inte innehåller något diskussionsunderlag så deras jobb i tråden bör ju hållas till ett minimum då det finns annat att göra.
Senast redigerad av b0gfetto 2009-06-14 kl. 00:19.
Citera
2009-06-14, 01:42
Medlem
Afloss avatar
Fördelar:
Slipper att utomstående knycker koder
Mindre OT tjaffs "Omglolzhaxor kukbonus" eller "Snela besök min reflänk"
Seriösare inlägg

Nackdelar:
Flera av de som postar bra länkar är väl ofta nyligen reggade med få poster?
Desto mer som kan posta desto mer bonusar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in