2009-06-10, 19:41
Medlem
Tingalings avatar
Vi som inte vill/vågar tanka längre, hur får vi tag på gamla pc-spel utan att beställa hem? Blev sugen på en gammal favorit (Broken Sword) men orkar inte vänta på att de ska skickas. Finns det något ställe där man kan tanka hem dem direkt? Lagligt.

Försökte söka både här och på google men hittade ingenting så ursäkta om jag har sökt på fel ord!
Citera
2009-06-10, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tingaling
Vi som inte vill/vågar tanka längre, hur får vi tag på gamla pc-spel utan att beställa hem? Blev sugen på en gammal favorit (Broken Sword) men orkar inte vänta på att de ska skickas. Finns det något ställe där man kan tanka hem dem direkt? Lagligt.

Försökte söka både här och på google men hittade ingenting så ursäkta om jag har sökt på fel ord!

Den här sidan inriktar sig bara på gamla spel, för ett rätt bra pris.

http://www.gog.com/en/frontpage/

Tjänsten är ungefär som steam men bara med gamla spel.
Citera
2009-06-10, 20:00
Medlem
Dexxys avatar
Finns en hel del sido med abandonware ute i det stora internet, googla runt och se vad du hittar.
Citera
2009-06-10, 21:35
Medlem
Tingalings avatar
Schysst, på den första sidan fanns ju två av dem. Är dock lite skeptisk till att handla från utländska sidor men det får bli så om jag inte hittar någon annan stans.

Jo men jag känner ju till det där stora internetet och google men jag visste inte vad jag skulle söka på mer än det uppenbara och det gick ju inte. abandonware alltså? Testar.
Citera
2009-06-10, 22:10
Medlem
askers avatar
www.gog.com tankar du hem spelet efter att ha betalat. Du behöver alltså inte oroa dig för att något paket ska försvinna eller skadas om det var det du menade.
Citera
2009-06-10, 22:35
Medlem
Caputskis avatar
Annars kan man tanka hem många spel via steam!
Citera
2009-06-10, 23:34
Medlem
al-sīds avatar
http://www.gamersgate.com/ finns också. Väldigt mycket smidigare än Steam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in