Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-10, 13:52
  #1
Medlem
löktårtas avatar
Jag behöver ofta synka långsamma externa usb mass storage -enheter till datorn och behöver en filhanterare som ställer frågor först och sedan kan kopiera rubbet i batch. Gärna med gui.

Kör vanligtvis Linux men jag har åtminstone en enhet som bara går att montera i windows. I linux skulle jag ha använt rsync, men svara inte rsync under cygwin är ni så gulliga... Jag vill ha nåt sexigt!
Citera
2009-06-10, 14:16
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
http://www.ghisler.com/ ?
Citera
2009-06-10, 14:27
  #3
Medlem
löktårtas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
http://www.ghisler.com/ ?

Total Commander? Tja, ser ju bra ut. Screenshot ger lite Directory Opus-vibbar hos en gammal Amiga-räv. Ska genast installera i den virtuella xp:n för en liten åktur.

Hur är det annars med explorer i Vista och 7:an? Har den blivit nämnvärt uppgraderad? Funderar faktiskt på att installera Windows 7, detta skulle kunna bli tungan på vågen.

Tack för snabbt svar!
Citera
2009-06-10, 15:17
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Mja, att jämföra Directory Opus mot Total Commander är lite fel.
Directory Opus har en bättre grafiskt arbetsmiljö, men dock inte den stabila motsvarigheten som Total Commander har.

Men det har nog lite av självtycke och smak.
Citera
2009-06-10, 15:50
  #5
Medlem
löktårtas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Mja, att jämföra Directory Opus mot Total Commander är lite fel.
Directory Opus har en bättre grafiskt arbetsmiljö, men dock inte den stabila motsvarigheten som Total Commander har.

Men det har nog lite av självtycke och smak.

Lol! Kollade just och det verkar som om Dir Opus finns till windows. Det är väl i rappet 15 år sen jag sist körde det (på en Amiga 500). Måste bara testköra det också i vmware...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback