2009-06-10, 11:54
Medlem
Ödlans avatar
Eftersom det finns en del av oss som helst inte ser hur många inlägg någon har i debatten efterfrågar jag härmed en liten förändring. I dagsläget ligger countern enligt:

HTML-kod:
			<div>
				Inl&auml;gg: x
			</div>

Genom att namnge divisionen countern ligger i skulle man möjliggöra att vi som vill få bort den döljer synligheten med webbläsartillägg som Greasemonkey eller Stylish. Även i member.php vore det trevligt om <fieldset>'en för inläggsräknaren kunde få ett unikt namn så man kan få den väck där också. Som bekant påverkar inte denna ändring de andra användarna utan möjliggör det endast för oss som inte vill se den att med enkelhet dölja den utan att det implementeras en separat forumfunktion för det ändamålet.
Citera
2009-06-10, 17:03
Medlem
Ödlans avatar
Vill minnas att det föreslagits att det ska kunna gå att välja bort texten "Det här inlägget är dolt på grund av att usr är på din ignoreralista". För att effektivisera det skulle även detta kräva en pytteliten ändring i showthread.php. För närvarande renderas inlägg enligt:

HTML-kod:
<!-- post #x -->

// Inlägg //

<!-- / post x popup menu -->

<!-- / post #x -->

Eftersom postens ID återkommer i tabellnamnet (<table id="postx">) kan man redan nu dölja vissa användares inlägg. Det kräver dock att man hårdkodar varje inlägg man vill dölja och den lösningen beskriver sig själv. För att demonstrera vad jag föreslår:

Före
Efter

Med nedanstående Stylishtema:

Kod:
@namespace url(http://www.w3.org/1999/xhtml);

@-moz-document url("https://www.flashback.info/") {
#postx { display:none }

}

Om man istället renderade inlägg enligt:

HTML-kod:
<!-- post #x -->
<table id="usr">

// Inlägg //

</table>
<!-- / post x popup menu -->

<!-- / post #x -->

skulle vi användare kunna dölja specifika användare utan att andra ändringar görs i forumet utöver denna. Självklart hade det blivit mer estetiskt än mitt bildexempel eftersom hela inlägget hade fått äran av display:none.
Senast redigerad av Ödlan 2009-06-10 kl. 17:07.
Citera
2009-06-10, 17:06
Moderator
impieteers avatar
Nu har jag inte lekt alltför mycket med Greasemonkey, men visst borde du kunna trolla bort siffran ändå? Du vet ju var den ligger, på samma ställe i alla trådar.
Citera
2009-06-10, 17:11
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Nu har jag inte lekt alltför mycket med Greasemonkey, men visst borde du kunna trolla bort siffran ändå? Du vet ju var den ligger, på samma ställe i alla trådar.

Siffran är inläggsnumret, i ditt fall är det 17123164 för inlägget jag citerar nu (notera parametervärdet i URLen). Visst vet jag var siffran ligger men eftersom inlägg positioneras enligt "äldst kommer först"-tänket med ett unikt ID varje gång fungerar det inte utan det måste hårdkodas per inlägg så fort ett nytt inlägg författats. Det skulle däremot fungera att CSSa bort om det fanns en statisk identifierare för alla inlägg skapade av en specifik användare (förslagsvis användarnamnet) och det är den statiska
identifieraren jag efterfrågar :-)

*EDIT* När jag läst ditt inlägg fler gånger tror jag att jag missuppfattade dig. Är det räknarsiffran du menar?
Senast redigerad av Ödlan 2009-06-10 kl. 17:15.
Citera
2009-06-11, 11:40
Medlem
onemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Absolut:
Kod:
var xpr = document.evaluate("//TD/DIV/DIV[contains(child::text(), 'Inlägg:')]", document, null, XPathResult.UNORDERED_NODE_SNAPSHOT_TYPE, null);
for (var i = 0; item = xpr.snapshotItem(i); i++) item.parentNode.removeChild(item);
Angående att ignorera personer: https://www.flashback.org/showthread.php?p=14819023#post14819023

Det går att göra bättre, men båda tycks fungera. Visst skulle det vara enklare med stöd i HTML-koden, men samtidigt är det väl inte den bästa användningen av teknikernas (teknikerns) tid.
Citera
2009-06-11, 12:47
Medlem
Gabriel Knights avatar
Installera Greasefire-tillägget så kommer det fram några script för FB, bla Flashback Ignore som gör exakt det TS vill
Citera
2009-06-11, 15:48
Medlem
Sten.Cederqvists avatar
Jag är mest nyfiken på varför någon inte vill se antalet inlägg. Av ren nyfikenhet skulle jag alltså vilja veta motivet till detta
Citera
2009-06-11, 16:03
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sten.Cederqvist
Jag är mest nyfiken på varför någon inte vill se antalet inlägg. Av ren nyfikenhet skulle jag alltså vilja veta motivet till detta
Det undrar jag också, eftersom det bara är att ge fan i och titta till vänster om man inte vill färgas av innehållsmängd. Gissningsvis har några stycken svårt för detta, och låter en användares innehållsmängs ingå i en bedömning av seriositet och kvalitet.
Citera
2009-06-11, 19:46
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Installera Greasefire-tillägget så kommer det fram några script för FB, bla Flashback Ignore som gör exakt det TS vill

Ska titta på den lösningen och se om det tar mig nånvart, tack :-)

Citat:
Ursprungligen postat av Sten.Cederqvist

Just för att den är betydelselös och bara är i vägen. Jag döljer sånt jag stör mig på, t ex avatarer trots att det "bara är att inte titta på dem". Här är avatarerna jag medvetet valt bort t ex:

Nej, jag grundar inte seriositeten eller kvaliteten på antalet inlägg någon har. Det handlar helt enkelt om att jag inte vill lägga vikt vid någons postcount eller ens känna till antalet för att det inte intresserar mig.
Senast redigerad av Ödlan 2009-06-11 kl. 19:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in