Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-10, 00:36
Medlem
requiem1s avatar
Jag har ett gäng skivor jag ska bränna ut med blandad musik på (ca 15 låtar på varje skiva). Skivorna är uppdelade i 8 mappar och nu kommer det ju ta väldigt lång tid om jag ska skriva ner nummer och namn för att sedan ha på fodralet till skivan.

Kan man på något sätt markera så att man får filnamnen i ordning till ett text-dokument?

tack på förhand!
Citera
2009-06-10, 00:40
Medlem
kakaellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av requiem1
Jag har ett gäng skivor jag ska bränna ut med blandad musik på (ca 15 låtar på varje skiva). Skivorna är uppdelade i 8 mappar och nu kommer det ju ta väldigt lång tid om jag ska skriva ner nummer och namn för att sedan ha på fodralet till skivan.

Kan man på något sätt markera så att man får filnamnen i ordning till ett text-dokument?

tack på förhand!
i ahead nero har jag för mig!
Citera
2009-06-10, 01:38
Medlem
Reichs avatar
Lägg in dom i winamp sen 'misc/misc/generate htmlplaylist
Citera
2009-06-10, 01:41
Medlem
Slid3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av requiem1

tack på förhand!

Winamp:
1. Öppna Winamp och lägg till alla låtar du ska ha i en skiva i playlist-kön.
2. Alt 1. Längst ner på playlist-fönstret finns knapparna: "Add", "Rem", "Sel" och "Misc". Tryck på knappen"Misc", sedan "Misc" och slutligen "Generate HTML playlist".
2. Alt 2. Tryck "Ctrl+Alt+G".OBS! Detta alternativ fungerar EJ om du har Google Desktop igång.
3. Låtlistan har nu dykt upp som text i html. Kopiera låtlistan till anteckningar el dyl.
4. Gör om samma procedur till nästa skiva.
Citera
2009-06-10, 10:32
Medlem
sommarlovs avatar
Start - kör -cmd
Skriv:
dir [sökväg] > musik.txt /b /o:n

Men lite smarta knep kan du lista vilka filer du vill
Citera
2009-06-10, 19:54
Medlem
requiem1s avatar
Tack för svaren. Blir till att tanka ner winamp och testa då <3
Citera
2009-06-10, 23:24
Medlem
requiem1s avatar
Perfekt!

Winamp fixade ju till låtnamnen (tog bort understreck osv) samt la till tiden inom parantes .. redo att skriva ut. TACK SÅ MYCKET, sparade lite tid åt mig. puss
Citera
2011-01-04, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slid3r
Winamp:
1. Öppna Winamp och lägg till alla låtar du ska ha i en skiva i playlist-kön.
2. Alt 1. Längst ner på playlist-fönstret finns knapparna: "Add", "Rem", "Sel" och "Misc". Tryck på knappen"Misc", sedan "Misc" och slutligen "Generate HTML playlist".
2. Alt 2. Tryck "Ctrl+Alt+G".OBS! Detta alternativ fungerar EJ om du har Google Desktop igång.
3. Låtlistan har nu dykt upp som text i html. Kopiera låtlistan till anteckningar el dyl.
4. Gör om samma procedur till nästa skiva.
bumpar tråden;-)
kan man göra på samma sätt om det gäller dvd & xvid? Eller har ni några andra förslag?
//Peter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in