• 1
  • 2
2009-07-17, 16:02
Medlem
Oddishs avatar
Jag har inte bestämt mig ännu om jag ska testa e-cigg men här finns en bra tråd på somethingawful som förklarar en del:

http://forums.somethingawful.com/sho...readid=3171692

Vad gäller WHO så verkar de mest upprörda över att vissa oseriösa firmor felaktigt marknadsför e-cigg som en rökavvänjningsprodukt.

Och snacket om "mycket giftiga" kemiska tillsatser ser jag bara som det gamla vanliga WHO-förmynderiet. Om de kunde hänvisa till en seriös forskningsrapport som visar att e-cigg är giftiga skulle de naturligtvis göra det. Innan jag sett en sådan kan de dra åt helvete med sin skrämselpropaganda.

Introduktion till "vaping" (video):
http://www.viddler.com/explore/Spikey47/videos/4/

Bra forum om man vill lära sig mer:
http://www.e-cigarette-forum.com/for...members-forum/
Senast redigerad av Oddish 2009-07-17 kl. 16:05.
Citera
2010-06-15, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banan-mannen
jag skulle inte vilja suga på en metallpinne (om det nu är metall?)

Hehe vf inte? :P Vad är problemet med att suga på metall?
Citera
2010-06-19, 05:44
Medlem
Arbetarbroders avatar
Tycker inte de är så konstigt att elektroniska ciggaretter inte är någon hit.
Största anledningen är ju helt klart smaken, de är inte lika gott som en vanlig ciggarett. Första gången jag testade det fick jag känslan av att det var ett rökavväjningsmedel. Hade inte Nicorette en såndär inhalator som man höll som en cigg förut? Lite den känslan gav ju det här.

Sen är det känslan också. En cigg ska ju fan inte av elektronisk? Det är ju mötet mellan eld, tobaksbladen och människorkroppen som är en stor del av att röka. Det är ju inte bara att få i sig nikotin.

Men jag har hört att detta blivit populärt i Norge, iaf i Oslo. Kanske till stor del att det är extremt mycket billigare med tanke på det höga priset på ciggaretter som normännen har.
Citera
2010-07-06, 23:36
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shtoops
Hehe, roligt om det stämmer. Har sett massa recensioner på youtube som säger att det tar bort röksuget, skulle vara lite skoj om dom bara inbillar sig att det är så.
Det är väl inte så konstigt? För många "f.d." rökare är det största problemet rökningen i sig, inte att få i sig nikotin. Jag tror att det är en betydligt mer effektiv rökavvänjningsprodukt än Nicorette och annat trams.
Citera
2010-07-07, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parrot
min kompis beställde en e cigg men när han fick den så visade det sig att filtrena inte innehåller något nikotin alls utan bara nikotinsmak. Tydligen för att det skulle vara olagligt att sälja filter med nikotin här.

OM det stämmer så är det ju en helt värdelös pryl.

Skulle vara trevligt om din kompis förklarade hur nikotin smakar. Det var inte tobakssmak han menade?
Citera
2010-11-28, 20:01
Medlem
kaspens avatar
Tankte bumpa den har traden for att beratta att jag gick over till elektroniska cigaretter for ett par manader sen och sedan dess inte rokt en enda cigarett. Inte ens ett bloss. Jag ar helt sjukt nojd med dom.

Det jag gillar bast ar 1, det ar inte speciellt farligt, 2, man luktar inte skit av dom, 3, man kan roka overallt och 4, det ar javligt billigt.

Den enda nackdelen ar att det inte smakar likadant och man far inte den dar grejen av att faktiskt se cigaretten brinna ner. Jamfor man det med fordelarna sa ar det en no brainer for mig.

Tummen upp. Finns det att fa tag pa med nikotin i Sverige ar det verkligen ett hett tips!!
Citera
2010-11-28, 20:05
Medlem
kaspens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaspen
Tankte bumpa den har traden for att beratta att jag gick over till elektroniska cigaretter for ett par manader sen och sedan dess inte rokt en enda cigarett. Inte ens ett bloss. Jag ar helt sjukt nojd med dom.

Det jag gillar bast ar 1, det ar inte speciellt farligt, 2, man luktar inte skit av dom, 3, man kan roka overallt och 4, det ar javligt billigt.

Den enda nackdelen ar att det inte smakar likadant och man far inte den dar grejen av att faktiskt se cigaretten brinna ner. Jamfor man det med fordelarna sa ar det en no brainer for mig.

Tummen upp. Finns det att fa tag pa med nikotin i Sverige ar det verkligen ett hett tips!!

Tankte lagga till en till negativ grej. Da dom i princip racker hur lange som helst och man kan roka overallt sa blir det latt att man roker hela tiden! Pa forelasningar, pa taget, hemma i sangen innan sangdags etc... Man kan nog latt bli javla beroende.
Citera
2011-01-31, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaspen

vart bor du med tanke på att du får tag i juice med nikotin i?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in