Vet inte om detta är rätt forumdel men hoppas någon har något svar.
Jag har haft en och samma epost adress sedan jag var cirka 10 år gammal
det vill säga 12 år sedan. Detta betyder att jag som liten och dum i huvudet
valde en adress liknande "qwerty123@hotmail.com" problemet är att jag som
vuxen behöver en seriös adress som jag nu har vid sidan om
t.ex. "erik.windsteth@hotmail.com"
Alla mina vänner använder självklart qwerty123 när dom ska kontakta mig, allt
jag har registerat mig på är kopplat till qwerty123, facebook, msn, bostadsköer,
medlemsskap, internetaffärer osv.
Frågan är nu om det finns något sätt att byta ut qwerty123 till min erik.windsteth
(utan att arbeta i åtta timmar med kontaker hit och dit)?
Vet någon om Hotmail gör detta? eller om detta är en omöjlig grej att genomföra?
känns iaf som det borde vara flera som stött på detta problem.
Jag gillar helt enkelt inte att ha två adresser att kolla varje dag (+ en tredje jobbmail)
Att hålla isär dessa tre när man ska ge ut till någon ny eller någon frågar om
man fått deras mail är som en böld i arslet och jag är otroligt trött på det..
Jag har satt in Thunderbird som e-postklient i min dator. Hämtas gratis. Min Thunderbird läser samtidigt från alla g-mailadresser jag använder. T.ex. en för krypterad post, en för vanliga meddelanden, en för meddelanden där jag är lite extra anonym osv.
Tidigare har jag också bytt adress. Det är märkligt hur fort strömmen sinar till den gamla adressen.
Så om hotmail fungerar på samma sätt som gmail är det faktiskt enkelt att fixa problemet.
Är det inte Hotmail som lägger till "Hitta kärleken på nätet, love.com!" eller liknande i slutet på mailen? Känns väldigt seriöst.
Om nu Hotmail kan vidabefodra, ta då och hugg ett bra gmail-konto och vidabefodra all mail dit - använd sedan den mailen hela tiden och byt gamla referenser när du hittar dem så är det snart migrerat.
Har du Office Outlook så kan du använda Outlook connector som gör att du kan koppla vilka hotmail-konton du vill till Outlook. Då kan du ju använda bådas kontaktlistor osv när du ska göra något