Citat:
Ursprungligen postat av lenne87
Att säga att ingen amerikan har en aning om vem hon är, är lite fel med tanke på att hon medverkat i hyfsat stora produktioner. Hon kommer visserligen aldrig bli en gigantisk stjärna där borta i Hollywood och givetvis är de svenska tidningarnas uttalanden om Malin Åkerman lite väl överdrivna.
Att hon har haft biroller i några stora komedier gör tyvärr inte att amerikanare med automatik lägger hennes namn eller ansikte på minnet. Söta blondiner är en dussinvara i hollywood, och de används som utfyllnad. Så är det bara.
Vi svenskar är
otroligt naiva när det gäller "vår egen" exportvara till Hollywood, det finns egentligen bara några få personer som folk har en aaaning om vilka de är: Dolph Lundgren, Ann-Margret, Paulina Porizkova... ja, det är är nog de enda!
Möjligtvis att folk vet vem Lena Olin är ifall man påminner om att hon spelade mamman i "
Alias", men namnet vet de lik förbannat inte. Och hon ska vara vår superstjärna om man skall tro de svenska tidningarna...
Vi är inte så kända som vi tror! Kan lova att om man stoppar 10 personer på gatan erbjuder dem pengar om de säger namnen, så är det i allafall ingen av dem som kommer att kunna känna igen Skarsgård, Scorupco, Stormare, Silvstedt...
Tro mig, jag nämner ofta, lite stolt, våra svenska förmågor och blir alltid lika frustrerad över att ingen jävel någonsin har hört talas om dem, eller lagt märke till dem, i USA. ("Ja, men minns ni inte, den där läskiga killen i
Fargo, han är svensk, visst minns ni honom??! "Eh well, yes, but...")
Oh, ja; Malins syster heter också Åkerman har jag för mig. Det är mycket möjligt att det finns fler systrar, dessutom.