Man kanske tror att lager bolag bara är att köpa och sedan köra direkt med men glöm inte att det tar typ prv 3-4 veckor att göra ändringen. Om din blivande verksamhet är i någon bransch med tillstånd tex taxi, krog m.m så går det oftast inte att söka tillstånd förrän ändringen gått igenom. Dessutom blir det krångligt att gå överallt med generalfullmakt när man ska utföra ärrenden i firmans namn. Folk blir oftast misstänksamma mot sånna i dagens sverige pga allt skojande.
Men om du ska ha det till någon lättare bransch eller att företaget du ska fakturera känner dej väl och accepterar detta bolag är det bara att köpa. Jag har nämligen köpt ett lagerbolag en gång i tiden men pga av all myndighetsgöra tar sån lång till i sverige så tjänade jag inget på att köpa detta bolag kunde lika gärna startat ett själv från grunden.
Det går dessutom att köpa lagerbolag med färdiga namn istället för AB startkapitalet nr 1925 som de brukar heta. Dessa bolag har också redan postgirokonto så de kan du använda direkt. Tror även dessa bolag har f-skatt. Men dessa bolag brukar kosta några tusenlappar mer att köpa.
Jag tror du kan kolla att ett lager bolag inte har skulder och liknade hos skattmyndigheten.