Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-06-09, 18:16
  #1
Medlem
Jag sitter ibland och fantiserar att någon pratar med mig, jag fantiserar att jag hör röster i mitt huvud, men allså jag kan kontrollerar dessa röster, få dom att sluta om jag vill och så. Men när jag har suttit och gjort det i kanske en kvart så är det som om jag tappar kontroll om dessa tankar och det blir att jag faktiskt hör rösten och att jag inte längre kan kontrollera vad den säger, rösterna kan höras i någon timme och låter väldigt realistiska utan att jag kan kontrollera dom alls. Kan bli ganska läskigt faktiskt, är det normalt eller tycker ni att jag bör snacka med någon om det?

Kanske lite dåligt skrivet, har tagit några biror så jag skyller på det
Citera
2009-06-09, 18:20
  #2
Medlem
Ja du bör kolla upp det i alla fall, den enda rösten som ska dominera är den du hör om du tänker för dig själv.

Kan du urskilja om rösterna är olika varandra dvs din och någon annans?
Citera
2009-06-09, 18:26
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Be´lal
Kan du urskilja om rösterna är olika varandra dvs din och någon annans?
Hur menar du? Det kan börja med att det bara är min egen röst, men efter att det har börjat spåra ur så kan rösterna växlas typ hela tiden. Ena stunden är det en kvinna som pratar, den andra stunden är det en man.
Citera
2009-06-09, 18:29
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shtoops
Hur menar du? Det kan börja med att det bara är min egen röst, men efter att det har börjat spåra ur så kan rösterna växlas typ hela tiden. Ena stunden är det en kvinna som pratar, den andra stunden är det en man.

Det låter inte som det ska i alla fall, så vad säger dem rösterna när du tappar kotrollen? Är det saker med anknytning till dina relationer eller den miljö du befinner dig i?
Citera
2009-06-09, 18:34
  #5
Medlem
Rösterna säger oftast att jag ska skada mig själv, att jag är värdelös och sånt. Har haft stora problem med depressioner, kom nyligen ut från vuxenpsyk efter att ha suttit där i en vecka efter att jag skar mig i handen, har tidigare suttit på barnpsyk i typ 6 månader också. Har hört att man kan höra röster om man har mycket ångest, kanske har något med det att göra?
Citera
2009-06-09, 18:41
  #6
Medlem
pikzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shtoops
Rösterna säger oftast att jag ska skada mig själv, att jag är värdelös och sånt. Har haft stora problem med depressioner, kom nyligen ut från vuxenpsyk efter att ha suttit där i en vecka efter att jag skar mig i handen, har tidigare suttit på barnpsyk i typ 6 månader också. Har hört att man kan höra röster om man har mycket ångest, kanske har något med det att göra?

Och du tror själv att det här är helt normalt, eller varför frågar du ens?
Citera
2009-06-09, 18:42
  #7
Medlem
Flarpz-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shtoops
Rösterna säger oftast att jag ska skada mig själv, att jag är värdelös och sånt. Har haft stora problem med depressioner, kom nyligen ut från vuxenpsyk efter att ha suttit där i en vecka efter att jag skar mig i handen, har tidigare suttit på barnpsyk i typ 6 månader också. Har hört att man kan höra röster om man har mycket ångest, kanske har något med det att göra?

Jag hade deffinitivt sökt hjälp.
Citera
2009-06-09, 18:44
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pikzel
Och du tror själv att det här är helt normalt, eller varför frågar du ens?
Nja normalt tror jag väl igentligen inte att det är, men jag hörde att typ 20% av befolkningen hör röster i huvudet någon gång. Detta med rösterna i mitt huvud är också något som har börjat ganska nyligt.
__________________
Senast redigerad av Shtoops 2009-06-09 kl. 18:47.
Citera
2009-06-09, 18:45
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shtoops
Rösterna säger oftast att jag ska skada mig själv, att jag är värdelös och sånt. Har haft stora problem med depressioner, kom nyligen ut från vuxenpsyk efter att ha suttit där i en vecka efter att jag skar mig i handen, har tidigare suttit på barnpsyk i typ 6 månader också. Har hört att man kan höra röster om man har mycket ångest, kanske har något med det att göra?

Hmmm jag utgår ifrån att du redan pratat med psykologer men inte nämnt problemet i fråga? Om det kändes ok med dig så tror jag special psykolog med inriktning kognitivt eventuellt humanist hållet skulle kunna ge dig det stöd du behöver.
Citera
2009-06-10, 12:21
  #10
Medlem
fusetahs avatar
Är du helt säker på att det inte är "din" röst?

När man tänker med en "röst" är det inte alltid så att den låter som din "riktiga/egentliga" röst gör.

Verkar ju inte störa dig heller eftersom du verkar medveten om vad du gör..
Citera
2009-06-10, 12:40
  #11
Medlem
Ja, om du upplever att du lider av dem och vill stänga av skallen med neuroleptika.
Citera
2009-06-10, 13:49
  #12
Medlem
fusetahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Ja, om du upplever att du lider av dem och vill stänga av skallen med neuroleptika.

Simple as that egentligen
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback