Citat:
Ursprungligen postat av Ursa
Jag skulle börja fundera på den delade vårdnaden om jag vore du. Att ta kontakt med inblandade instanser kan ge tips om situationen.
Lycka till. Jag håller en tumme för dig.
Tack. Jag har varit i kontakt med en advokat, men det krävs mer än att han sagt sjuka saker till dem någon enstaka gång enligt den advokaten. Till mig har han ju gjort det under åren till och från, fast han har alltid bett om ursäkt när jag säger ifrån och sagt att han ska sluta göra och säga såna saker, men sedan gör han det igen. Han mår liksom inte dåligt av att andra blir ledsna och sårade, eller rädda, han mår dåligt om han förlorar kontakten med barnen eller mig, eller om han förlorar kontrollen på något sätt. Han tycker allt ska ske på hans villkor, som om han inte har pengar att ha barnen en helg så borde jag ge det till honom, gör jag inte det för att jag inte har mer pengar än honom, ber han mig dra åt helvete. Han säger ganska grova saker om mig till barnen också. Jag blev ganska chockad nu i helgen när de berättade, då han brukar bete sig hyfsat normalt runt dem. Så jag antar att jag måste "vänta" tills han gör fler saker. Men för mig känns det helt sjukt.
tro mig, jag har kämpat för att de ska ha en bra kontakt, men barnen mådde jättedåligt i helgen, och flera andra helger också när de varit där.
Jag kan anmäla allt till soc, men då krävs det att det görs en utredning av både honom och mig, och dessutom kan vårdnadstvisten ta extremt lång tid.
Han har tidiagre hotat med att ta barnen ut ur landet då han är medborgare i ett annat EU-land, enligt familjerätten har han rätt att göra det, och det är tveksamt om jag får dem tillbaka enligt den person jag pratade med...