Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-06-09, 15:43
Medlem
startade om datorn i felsäkertläge men då funkar inte skärmen så nu befinner jag mej i det läget att jag kan starta datan men vet inte om det startar windows eller vad det är för fönster som kommer upp eftersom skärmen inte behagar att funka.
Hur får jag datan till att funka i normalläge igen????
Citera
2009-06-09, 15:50
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emagood
startade om datorn i felsäkertläge men då funkar inte skärmen så nu befinner jag mej i det läget att jag kan starta datan men vet inte om det startar windows eller vad det är för fönster som kommer upp eftersom skärmen inte behagar att funka.
Hur får jag datan till att funka i normalläge igen????
Om det är så att du får upp "Avancerade uppstartsalternativ" när du nu startar datorn så ska det räcka med att du väntar... jag tror det är 15 eller 20 sekunder innan den väljer "Normal uppstart" så låt bara datorn stå och gå tills du får bild.

Förstod jag dig nu?
Citera
2009-06-09, 19:22
Medlem
har låtit datan stå på hur länge som helst och det händer absolut ingenting..
Citera
2009-06-10, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Om det är så att du får upp "Avancerade uppstartsalternativ" när du nu startar datorn så ska det räcka med att du väntar... jag tror det är 15 eller 20 sekunder innan den väljer "Normal uppstart" så låt bara datorn stå och gå tills du får bild.

Förstod jag dig nu?

jag har låtit datorn stå ett bra tag och inget händer med skärmen. Får bara ett kort meddelande när jag startar skärmen "no signal" datorn står och snurrar på. Och när jag startar om datan eller startar upp den så piper den i typ 3 sekunder.... har inte gjort det innan....
Citera
2009-06-10, 07:28
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emagood
jag har låtit datorn stå ett bra tag och inget händer med skärmen. Får bara ett kort meddelande när jag startar skärmen "no signal" datorn står och snurrar på. Och när jag startar om datan eller startar upp den så piper den i typ 3 sekunder.... har inte gjort det innan....

"Ett långt pip"* vid uppstart brukar ibland betyda ingen skärm ansluten eller att något är fel på grafikkortet.
Kolla så att skärmkabeln är ordentligt ansluten.

Du får ge lite mer info om datorn och operativsys.

*pipens betydelse går att finna på moderkorttillverkarens alternativt datortillverkarens hemsida.
Citera
2009-06-10, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
"Ett långt pip"* vid uppstart brukar ibland betyda ingen skärm ansluten eller att något är fel på grafikkortet.
Kolla så att skärmkabeln är ordentligt ansluten.

Du får ge lite mer info om datorn och operativsys.

*pipens betydelse går att finna på moderkorttillverkarens alternativt datortillverkarens hemsida.

jag har inte så mycket mer information att ge mer än att det är windows xp på datan, är sambons data och hon har ingen koll på vad det är för processor, grafikkort eller dyligt.
Skärmen har jag dragit ur och satt i alla sladdar till den. och det blir ingen förbättring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in