Flashback bygger pepparkakshus!
2009-06-09, 15:10
Medlem
Jag har nu införskaffat ett usbminne på 16gb som jag tänkte installera osx på.
Men till saken hör att när jag sätter i osx install skivan så matar den bara ut skiten igen. Både med cd1 och 2. Den låter och försöker läsa från skivan innan i ca 30sec.
SÄtter jag i skivan i windows så frågar den om jag vill installera bootcamp så skivorna är inget fel på? Och kan läsa andra skivor på macen med så läsaren är inget fel på heller.

Har testat att starta om datorn och hålla nere "C" men den matar ut skivan då med, och bootar normalt. Kan det bero på att hårddisken har fel filsystem? Eller att jag har 2 partitioner (en bootcamp window som är FAT).
Anledningen till att jag ville installera på usbminnet från början var för att kunna installera dom 2 nya firmware updates som finns och den gnäller om att hårddisken är i fel filformat eller nått och vill inte formatera om den. Och det kan jag väl inte nu heller då eftersom den bara matar ut mina osx installskivor?
Citera
2009-06-09, 15:38
Medlem
smurfehs avatar
Är det under uppstart den matar ut skivan? Vart har du fått skivan ifrån?
Citera
2009-06-09, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Är det under uppstart den matar ut skivan? Vart har du fått skivan ifrån?
BÅde under uppstart och om jag sätter i den när jag är inne i osx redan. Har fått skivorna tillsammans med min macbook pro jag köpte för 1-2 år sedan
Citera
2009-06-09, 16:29
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabrullarn
BÅde under uppstart och om jag sätter i den när jag är inne i osx redan. Har fått skivorna tillsammans med min macbook pro jag köpte för 1-2 år sedan

Har du möjlighet att testa med andra Dual Layer skivor, har ju varit lite problem med DualLayer och MB om jag inte missminner mig.
Citera
2009-06-09, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Har du möjlighet att testa med andra Dual Layer skivor, har ju varit lite problem med DualLayer och MB om jag inte missminner mig.
Har inga andra. Visste inte ens att det var dual layer Men kan jag ladda ner nån osx install skiva och bränna ut och installera? Finns det versioner som inte är crackade tro? Så man kan använda sin officiella serialkey, om man nu ens fick en sån. Kom inte ihåg för det var så längesedan jag installerade det. Fast då funkade det ju iofs. Tror jag installerade osx från dom skivorna första gången jag fick datorn.
Citera
2009-06-09, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabrullarn
Har inga andra. Visste inte ens att det var dual layer Men kan jag ladda ner nån osx install skiva och bränna ut och installera? Finns det versioner som inte är crackade tro? Så man kan använda sin officiella serialkey, om man nu ens fick en sån. Kom inte ihåg för det var så längesedan jag installerade det. Fast då funkade det ju iofs. Tror jag installerade osx från dom skivorna första gången jag fick datorn.

Jag installerade från en iPod när min dator inte ville leka och betedde på samma sätt som din gör. Var rätt enkelt, men minns inte exakt vad jag gjorde. Google!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in