2023-12-30, 23:38
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Du är ingen nytta för slavdrivare om du vet om gudar, fria viljan, bibeln och odödligheten..

men du blir nyttig för slavdrivare om du tror att det inte finns någon högre än korrupta rika människor som anställer folk.
Du ska därför vara en lydig ateist som alltid ser upp till dom som anställer dig, och staten.. samt "vetenskapsmän" som vet allt så att du kan fortsätta vara korkad på en arbetsplats där du hittar ditt tidsbegränsade livs mening i form av en halv lön till hyra och mat.

Vetenskapsmän får inte berätta sanningen och förvandla dig till en olydig slav som vet att gudar aldrig skulle skapa nått som kan sluta existera.

Dom får endast säga vilka teorier som du ska tro på för att fungera korrekt på arbetsplatsen.

Det finns ingen mening med livet då big bang är medvetslös och kunde aldrig designa ett syfte med ditt liv din lilla stackare.
Gå till jobbet nu och umgås med andra meningslösa resultat av big bang , även kallad stor smäll.. din omedvetna skapare av ditt meningslösa liv.

Detta är vetenskap som bevisats och du behöver bara tro på det din lilla stackare.

Jag har aldrig haft ett jobb i hela mitt liv.
Citera
2023-12-30, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Så jävla snopet om förklaringen nu är så enkel som Dawkins hävdar. Vi är förslavade av en korkad och blind molekyl. haha

Haha ja det skulle dra ner brallorna på prästens predikan 😂

Men förr i tiden var folk övertygade om att bibeln och andra heliga böcker var facit och idag är många övertygade om att vetenskapen har facit. Det kanske inte är så enkelt trots allt 🙂

Skål och Gott nytt år chefen!
Citera
2023-12-30, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Det sägs att de så kallade indigobarnen har fötts med 100% av hjärnan aktiverad medans vanligt folk har 90% av hjärnan låst tills aktivering av tallkottkörtel.

Är jag en av dom där freaksen så var min livsmening definitivt inte att bli bokförfattare.. utan istället hade jag varigt på flashback som inläggsförfattare som får ett fåtal människor att inse att dom också kan forska och skriva om sina fynd i kunskapsväg.

Haha du är skön som fan! Gott nytt år på dig!
Citera
2023-12-30, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Haha ja det skulle dra ner brallorna på prästens predikan 😂

Men förr i tiden var folk övertygade om att bibeln och andra heliga böcker var facit och idag är många övertygade om att vetenskapen har facit. Det kanske inte är så enkelt trots allt 🙂

Skål och Gott nytt år chefen!

Haha eller hur. Grått nytt hår min vän!
Citera
2023-12-30, 23:50
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ja det blir nog långtråkigt att leva här för alltid 😂

Men det är nog så att funktionen med både livet och döden är att vi tappra organismer fungerar som överlevnadsmaskiner för våra gener. Och dödsfall för enskilda organismer gör att generna sprider sig mer framgångsrikt. Det är den bästa teorin vi har hittills tycker jag. Sen i framtiden så kanske bilden klarnar mer det vet man aldrig 🙂

Gott nytt år på dig!

En rimligare förklaring till döden är nog att det är våra inneboende själar som ska lämna jordelivet för att inta högre kunskap på nya planeter. Nä, det låter som en väldigt trovärdig teori.
Gott nytt år på dig med!
Citera
2023-12-31, 00:08
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Jag har aldrig haft ett jobb i hela mitt liv.

Samma här. Vem fan kan arbeta på en döende planet när det är dags att klura ut om gudarna låter alla dö eller om dom har lämnat en väg ut för deras barn som inte ens deltar i miljöförstöringen som är mänsklighetens självmord.

Citat:
Haha du är skön som fan! Gott nytt år på dig!

Desamma. Året består av 13 månader om varje månad är 4 veckor dvs 28 dagar.

Mitt nyår börjar när våren börjar och frön ska planteras.. när solen återuppstår igen efter korsfästningen när solen går ner vid korsets stjärntecken nu på ert nyår.

Lol och kyrkor berättade tortyrhistoria för barn trots att bibeln beskrev solens korsfästelse på vintern och återupplivning på våren.
Citera
2023-12-31, 10:41
Medlem
Citat:
En rimligare förklaring till döden är nog att det är våra inneboende själar som ska lämna jordelivet för att inta högre kunskap på nya planeter. Nä, det låter som en väldigt trovärdig teori.
Gott nytt år på dig med!

Ja vem vet 🙂 Att meningen med livet är okänd talar ju starkt för att livet på jorden saknar någon objektiv mening. Det är nog spridningen av gener som är det centrala. Och när organismen gjort sitt jobb så belönar generna den med lights out och förruttnelse 😂
Citera
2023-12-31, 11:22
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ja vem vet 🙂 Att meningen med livet är okänd talar ju starkt för att livet på jorden saknar någon objektiv mening. Det är nog spridningen av gener som är det centrala. Och när organismen gjort sitt jobb så belönar generna den med lights out och förruttnelse 😂

Wow det låter verkligen som en gyllene mening haha. Man undrar ju också vad meningen med att sprida våra gener är. Men vi får försöka dämpa livets förgänglighet genom att skåla ordentligt idag
Citera
2023-12-31, 11:41
Medlem
Citat:
Wow det låter verkligen som en gyllene mening haha. Man undrar ju också vad meningen med att sprida våra gener är. Men vi får försöka dämpa livets förgänglighet genom att skåla ordentligt idag

Ja varför generna och universum finns det är verkligen en jävligt bra fråga.
Citera
2023-12-31, 11:53
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ja varför generna och universum finns det är verkligen en jävligt bra fråga.

Ja, och ännu intressantare är den eftersom den är omöjlig att besvara.
Citera
2023-12-31, 13:38
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Vad menas ens med objektiv mening med livet och varför skulle en sådan öht vara intressant? För mig i mitt liv är det ju den mening som jag själv känner att mitt liv har som är det viktiga. INGEN har rätt, imho, att överträffa detta med något snack om "objektiv" mening. Det viktiga för mig är min subjektiva mening med livet.
Citera
2023-12-31, 21:36
Medlem
Hade livet varit betydligt bättre så hade det varit en mardröm att det tog abrupt slut. Är livet riktigt illa är det enbart en befrielse att slippa det. Vad är då poängen med att påbörja det överhuvudtaget?

En aforism av Cioran såhär till ett nytt år av elände:

”Döden är försynens gåva till dem som har haft smak och anlag för fiaskot. Döden är belöningen till dem som inte har kommit någon vart, dem som inte har velat någon vart… Dem ger döden rätt, den är deras triumf. För de andra däremot, för dem som har strävat efter att lyckas, för dem som har lyckats vilken dementi, vilken örfil!”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in