2014-11-17, 00:10
Medlem
Livet har ingen specifik mening, men livet ger en möjlighet att skapa sin egen mening i livet. Men tar man inte möjligheten att skapa sin mening, så är livet meningslöst.
Citera
2014-11-17, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No-Self
Livet har ingen specifik mening, men livet ger en möjlighet att skapa sin egen mening i livet. Men tar man inte möjligheten att skapa sin mening, så är livet meningslöst.
Du skriver så som om du säkert vet. Men du vet inte. Jag kan tala om för dig, att det är helt FEL. Det är Skaparen av allt liv som vet svaret bäst och Han har redan "berättat" för oss. Sedan har du en egen mission här i livet som bara du och ingen annan kan uppfylla. Och även den är möjligt att komma underfund med.
Citera
2014-11-17, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avigal
Du skriver så som om du säkert vet. Men du vet inte. Jag kan tala om för dig, att det är helt FEL. Det är Skaparen av allt liv som vet svaret bäst och Han har redan "berättat" för oss. Sedan har du en egen mission här i livet som bara du och ingen annan kan uppfylla. Och även den är möjligt att komma underfund med.

Du skriver så som om du säkert vet. Men du vet inte.
Citera
2014-11-19, 02:14
Medlem
Svart.Karismas avatar
Jag förstår verkligen inte frågan "vad är meningen med livet?". Tolka mig rätt: jag förstår inte vad det frågas efter. Tolka mig fel: jag vet inte vad meningen med livet är. Kan någon förklara för mig så jag förstår mig på själva frågan?

Varför är inte välmående och lycka en legitim mening med livet?
Citera
2014-11-19, 02:16
Medlem
Svart.Karismas avatar
Jag förstår verkligen inte frågan "vad är meningen med livet?". Tolka mig rätt: jag förstår inte vad det frågas efter. Tolka mig fel: jag vet inte vad meningen med livet är. Kan någon förklara för mig så jag förstår mig på själva frågan?

Citera
2014-11-19, 02:20
Medlem
Svart.Karismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wizmaster
Vi mår ju bra av att vara lyckliga!?
Men för att vi ska vara lyckliga så måste vi kämpa och göra allt rätt, då kan vi bli lyckliga och nöjda med oss själva.
Och för att göra allt rätt kräver mycket energi, kämpande och uppoffrande, och om vi ändå gör allt detta så blir vi olyckliga, för att vi sliter för mycket.
Det är skrattretande vilken jävla skev bild du har av det hela. En helt passiv människa som aldrig gör något ansträngande mår sämre i slutändan än en aktiv person som brukar anstränga sig. Den som anstränger och påfrestar sig ofta upplever livet i helhet som mer ickepåfrestande och gjädjerikt.

Du drar någon helt befäng matematisk parallell att minus plus minus = plus. Eller något sådant. Är du helt seriöst övertygad om din teori? Trippelsuck...

Folk som raljerar om att det inte finns någon mening med livet osv. när de säger te x "sup, arbeta och sedan håll käften", visar sig ofta vara losers, knarkare, ointellektuella. Då kan jag känna stor komfort i att det säkerligen inte är ett dystert filosofiskt fenomen folk går och tragglar på, som i senare tillfälle kommer slå till mig. Antagligen är ni bara korkade .
Senast redigerad av Svart.Karisma 2014-11-19 kl. 02:25.
Citera
2014-11-19, 02:24
Medlem
Svart.Karismas avatar
Felpost
Citera
2014-11-19, 02:27
Medlem
Svart.Karismas avatar

Citera
2014-11-19, 02:53
Medlem
Svart.Karismas avatar

Citera
2014-11-19, 03:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svart.Karisma
kanske en orsak är att "välmående" ofta är på bekostnad av andra.
Citera
2014-11-19, 03:38
Medlem
Svart.Karismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
kanske en orsak är att "välmående" ofta är på bekostnad av andra.
Det är det väldigt sällan. Men det var ett väldigt konstigt svar. Du förutsätter att det finns en underförstådd mening med livet - typ "andras lycka och välmående"?

Utveckla och motivera. Var inte så oerhört kryptisk och kort.
Citera
2014-11-19, 03:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svart.Karisma
Det är det väldigt sällan. Men det var ett väldigt konstigt svar. Du förutsätter att det finns en underförstådd mening med livet - typ "andras lycka och välmående"?

Utveckla och motivera. Var inte så oerhört kryptisk och kort.
Jag tror det finns en mer eller mindre hemlig mening med livet, som man förhoppningsvis får reda på i efterlivet. Jesus sade att man ska hjälpa andra och inte älska världen, det tror jag är en ledtråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in