2012-09-26, 00:35
Medlem
unlimitedescapisms avatar
Syftet existerar inte.
Citera
2012-09-26, 13:24
Medlem
sannkunskaps avatar
Vi separerar oss själva från oss själva. Så ett vi kan tolkas på olika sätt. Det vi jag menar är vår kontakt med källan, alltets ursprung. Men ett vi kan också vara vår identifikation med formen.

För att kärleken ska expandera behövs att vi först blir medvetna om vår egen känslomässiga smärta.
Att vi inte låter den gå ut över andra. Att vi inte flyr från den, utan vågar möta den och så småningom läka den. Jag anser att vi behöver vara fler som kan stötta och uppmuntra varandra i den här processen. Vi behöver vara tillsammans för att klara det här.

Väljer du att syftet inte existerar så är det så.
Citera
2012-10-10, 10:57
Medlem
Den biologiska meningen med livet är att försöka sig.

Annars finns det ingen mening med livet, alla får skapa sin egen mening med livet och jag tror att det är viktigt att folk gör detta. Religion är ett sätt att hitta meningen med livet, men i Sverige är vi inte särskilt religiösa. Jag tror att människor behöver en mening med sitt liv.

Jag ska berätta min mening med livet:

- Må bra och vara lycklig.
- Njuta av livet.
- Göra gott för andra och försöka göra så mycket positiv skillnad för så många som möjligt eller för världen.
Citera
2012-10-10, 18:24
Medlem
Min egna uppfattning är att det inte finns någon mening med livet från början. Tror att alla måste hitta sin egen mening. Det kan komma via ditt jobb, hemstad, kultur eller liknande.

Att gud skulle ha med meningen med livet att göra är för inte ointressant prat.

Tycker det är en bra ställd fråga eftersom den kan diskuteras i evigheter!
Citera
2012-10-10, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gustav77

Att gud skulle ha med meningen med livet att göra är för inte ointressant prat.

Tycker det är en bra ställd fråga eftersom den kan diskuteras i evigheter!
Gud har i högsta grad med meningen med livet att göra, för att det var HAN som skapade livet och universum och det är HAN som vet i vilket syfte. Det rätta svaret har redan skrivits flera gånger i denna tråd, men an meningslös diskussion bara fortsätter.
Det förhåller sig så, att all the secrets of Creation were revealed for all humanity för några 10-15 år sedan, men det mest sekulariserade landet Sverige blir nog sist att få reda på de.
Citera
2012-10-11, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irit
Gud har i högsta grad med meningen med livet att göra, för att det var HAN som skapade livet och universum och det är HAN som vet i vilket syfte. Det rätta svaret har redan skrivits flera gånger i denna tråd, men an meningslös diskussion bara fortsätter.
Det förhåller sig så, att all the secrets of Creation were revealed for all humanity för några 10-15 år sedan, men det mest sekulariserade landet Sverige blir nog sist att få reda på de.

Är det en han nu också?
Citera
2012-10-14, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wessla
Är det en han nu också?
Dig känner jag igen från tidigare diskussioner. Jag kommer ihåg, att jag redan har förklarat för dig väldigt mycket, men kanske inte, varför Gud är en HAN. Ju, Gud är HAN, därför att HAN är Givaren. Och vi, alla levande varelser på jorden sammanlagt är en Hon, mottagarna, också kallas för NUKVA. Allt som finns här på jorden är Hans, eller hur? Eller har du skapat några oceaner, sjöar, berg eller fåglar och djur? Eller solen och stjärnor?
Rekommenderar dig att minska ditt Ego, så att du blir lite ödmjuk framför Hans fantastiska Skapelse.
Senast redigerad av irit 2012-10-14 kl. 16:07.
Citera
2012-10-14, 16:03
Medlem
TheBurdens avatar
Meningen med livet är att skapa sig sin egen mening.
Citera
2012-10-14, 19:31
Medlem
Citat:
Dig känner jag igen från tidigare diskussioner. Jag kommer ihåg, att jag redan har förklarat för dig väldigt mycket, men kanske inte, varför Gud är en HAN. Ju, Gud är HAN, därför att HAN är Givaren. Och vi, alla levande varelser på jorden sammanlagt är en Hon, mottagarna, också kallas för NUKVA. Allt som finns här på jorden är Hans, eller hur? Eller har du skapat några oceaner, sjöar, berg eller fåglar och djur? Eller solen och stjärnor?
Rekommenderar dig att minska ditt Ego, så att du blir lite ödmjuk framför Hans fantastiska Skapelse.

Be han att fixa till lite i Syrien då.
Citera
2012-10-14, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wessla
Be han att fixa till lite i Syrien då.
Han "fixar" ingenting. Han skapade lagen om orsak och verkan, som styr all reality. Det är vårt samlade medvetande som styr vad som händer i världen. Den enda vägen att förbättra livet på denna planet är att höja vår medvetandenivå genom bl. a. att minska Egot/egoismen. Med början av var och en av oss. Därför att vi alla, hela mänkligheten, är ETT, ett energifält, och var och en av oss påverkar det hela.
Citera
2012-10-24, 17:42
Medlem
sossesuspensoars avatar
Som tidigare påpekat är meningen ur ett biologiskt perspektiv att föröka sig.

Det som gör livet uthärdligt är strävan efter förnimmelser av olika slag - exempelvis spänning, lust eller eufori. Om jag satsar mycket tid på skolarbeten ökar mina chanser att i framtiden ha ett tillfredsställande liv (utlandsresor, trivsamt boende m.m). Om jag tar amfetamin slipper jag känna ångesten som hämmar mig för att istället uppleva den normalt svåråtkomna euforin.
Citera
2012-10-24, 18:23
Medlem
Citat:
Han "fixar" ingenting. Han skapade lagen om orsak och verkan, som styr all reality. Det är vårt samlade medvetande som styr vad som händer i världen. Den enda vägen att förbättra livet på denna planet är att höja vår medvetandenivå genom bl. a. att minska Egot/egoismen. Med början av var och en av oss. Därför att vi alla, hela mänkligheten, är ETT, ett energifält, och var och en av oss påverkar det hela.

Så du menar att alla människor på Jorden måste komma överrens? Låter jävla rättvist du. Alla som lider i svält tror jag knappast är egoistiska, men din jävla skapare ser till att dom både blir flådda och sprängda.

Det du säger är att det inte finns en gud, det finns endast oss eftersom att det inte finns en enda annan betydande faktor över våran existens och överlevnad. Den guden du pratar om ser till att inte existera för oss, den ser till att vägra hjälpa oss pga att satt spelreglerna.. Haha låter otroligt korkat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in