Citat:
Ursprungligen postat av Rommelstein
Det finns ingen mening med livet! Det finns ingenting övernaturligt som skulle bestämma en individuell mening för var person, eller meningen med livet för oss alla. Detta är en fånig fråga.
Vi människor är djur som har blivit skapade på ett naturvetenskapligt sätt och våran art blev gjorda för att reproducera och överleva. Det är det närmsta man kan komma på svaret till den frågan.
Gör detta mig till en nihilist/skepticist? Jag tror även att saker såsom moral, rättvisa och andra saker är påhittade eftersom att det är någonting vi människor bara har skapat. I unga år uppfostras man till att tro att detta är rätt men vem är det som bestämmer detta? Livet är abstrakt.
Jag tror att meningen med livet är att ha det så bra man kan just nu, det gör man genom att göra det så bra som möjligt för sig själv och dina närmaste, mår de bra så gör du också det.
Helt klart är det så att moral, rättvisa, religioner m.m är något som vi människor har uppfunnit och det just för att det är saker som göra att vi lättare har det bra här och nu, om alla vet hur det mesta fungerar så behöver det inte uppstå så många konfliker eller missförstånd.
Sen funderara jag på om livet egentligen behöver ha mer mening än så, ser man till att man har det så bra som man kan här på jorden så är ju allt som kanske kommer efter bara bomus