Citat:
Ursprungligen postat av Inbillad
Är min bild av verkligheten skev? Känner ni ett verkligt intresse när ni gör saker? Kan ni göra något inte för att ni måste utan för att ni vill? Jag är medveten om att jag befinner mig i en depression men detta är något som förföljt mig hela livet, en känsla av att allt jag gör är betydelselöst. Är det något ni andra inte upplever?
Jag känner igen mig och håller med om allt du sagt. Känner precis samma meningslöshet!
Jag hade fått för mig att meningen med livet skulle vara att utvecklas mer i evolutionen och teknologiskt, och förstå naturen, fysiken samt kemin runt om i hela universum för att sluta upp som perfekta varelser med oändlig kunskap och teknologi..
Men det hela blev fort meningslöst igen när man frågar en själv varför..
Och det blev inte bättre av insikten i att universum, oavsett vad man gör, kommer förr eller senare att spela ut sin charad tills den helt och hållet är död, och i vilket inget kan existera, inte ens sten eller ljus..
Nej, någon mening med någonting kan jag inte se.
Vi är en produkt av naturens lagar precis som allt annat, och vi har ingen mer betydelse för verkligheten än en sten har.