Citat:
Ursprungligen postat av tochr
Jag har gått ut gymnasiet precis, och sommarjobbar. Efter sommaren så ska man söka nytt jobb, eller jobba kvar där man är nu. Tjäna pengar, sen kanske man byter jobb fram på, för att få en bättre peng. Men det jag inte riktigt förstår mig på, är att det ända man gör är att man jobbar, kommer hem, äter mat, sen sover man, sen vaknar man och börjar jobba igen. Semester får man fan inte ofta, 3 veckor på sommaren. Vad fan är det för liv egentligen?
din fråga var "vad fan är det för liv egentligen?", skall försöka svara.
ditt liv låter föga händelselöst då du förmått dig själv att skapa denna tråden.
men det är fel fråga att ställa enligt mig, du bör satsa på att utvecklas och lära känna dig själv istället för att se efter om du bara blir någon/något i framtiden, vilket är vad du gör just nu.
det är otroligt viktigt att man lär känna sig själv, då kommer alla dessa frågor om meningslöshet och diverse med tiden att försvinna, åtminstone förminskas och endast bli som minnen.
för mig personligen så är den sanna lyckan kärlek, då den onekligen står högre än allt annat och ger hela ditt liv en euforisk framtid. många människor håller ej med mig här, då dessa människor helt enkelt har träffat fel människor i livet. hur rätt det än kan kännas så är man endast säker när man vet, och man känner oftast av den sanna kärleken precis vid början av förhållandet.
det här med att man behöver dagar, veckor, månader och år att lära känna varandra är en självklarhet, en annan självklarhet är att man måste älska sig själv för att verkligen kunna älska någon annan, att älska någon mer än vad du älskar dig själv. därav är det som sagt otroligt viktigt att man lär känna sig själv, och detta är riktigt svårt då man alltid utvecklas, jag tror det är problemet för de flesta som misslyckas med deras förhållanden. men dessa argument om att man inte kan älska någon som gör diverse felsteg/ej är perfekta i dina ögon, försvinner när du inser detta.
jag rekommenderar att du ser filmen "good will hunting", en karaktär i filmen pratar mycket gott och sanningsenligt om riktig kärlek.
han påstår t.ex. att när man är kär och får tillbaks denna kärleken, alltså två människor som älskar varandra, då dessa vid tillfällen kan peka ut varandra som felaktiga och se saker i varandra de inte tycker om, så säger han att dessa 'små sakerna' man inte tycker om, faktiskt är de saker som man egentligen tycker om och kommer att sakna då relationen kommer att ta slut, någon gång.
skall även citera ett spel (persona 3, PS2) nu för att avsluta mitt svar och ge min bild utav livet så som det borde vara, genom den sanna lyckan, kärleken!
"two in harmony, surpasses one in perfection".
hoppas du förstår innebörden utav den meningen en dag!