2010-07-19, 23:41
Medlem
Cregers avatar
Det går ju alltid att börja tro på guuuuuud om det känns lite jobbigt med livet.
Citera
2010-07-19, 23:52
Medlem
Man är ju ledig 2 dar i veckan? En fördel är att jobba med något som man trivs med, eller alternativt har där man har trevliga jobbarkompisar.
Citera
2010-07-19, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tochr
Jag har gått ut gymnasiet precis, och sommarjobbar. Efter sommaren så ska man söka nytt jobb, eller jobba kvar där man är nu. Tjäna pengar, sen kanske man byter jobb fram på, för att få en bättre peng. Men det jag inte riktigt förstår mig på, är att det ända man gör är att man jobbar, kommer hem, äter mat, sen sover man, sen vaknar man och börjar jobba igen. Semester får man fan inte ofta, 3 veckor på sommaren. Vad fan är det för liv egentligen?

din fråga var "vad fan är det för liv egentligen?", skall försöka svara.
ditt liv låter föga händelselöst då du förmått dig själv att skapa denna tråden.
men det är fel fråga att ställa enligt mig, du bör satsa på att utvecklas och lära känna dig själv istället för att se efter om du bara blir någon/något i framtiden, vilket är vad du gör just nu.
det är otroligt viktigt att man lär känna sig själv, då kommer alla dessa frågor om meningslöshet och diverse med tiden att försvinna, åtminstone förminskas och endast bli som minnen.

för mig personligen så är den sanna lyckan kärlek, då den onekligen står högre än allt annat och ger hela ditt liv en euforisk framtid. många människor håller ej med mig här, då dessa människor helt enkelt har träffat fel människor i livet. hur rätt det än kan kännas så är man endast säker när man vet, och man känner oftast av den sanna kärleken precis vid början av förhållandet.

det här med att man behöver dagar, veckor, månader och år att lära känna varandra är en självklarhet, en annan självklarhet är att man måste älska sig själv för att verkligen kunna älska någon annan, att älska någon mer än vad du älskar dig själv. därav är det som sagt otroligt viktigt att man lär känna sig själv, och detta är riktigt svårt då man alltid utvecklas, jag tror det är problemet för de flesta som misslyckas med deras förhållanden. men dessa argument om att man inte kan älska någon som gör diverse felsteg/ej är perfekta i dina ögon, försvinner när du inser detta.

jag rekommenderar att du ser filmen "good will hunting", en karaktär i filmen pratar mycket gott och sanningsenligt om riktig kärlek.
han påstår t.ex. att när man är kär och får tillbaks denna kärleken, alltså två människor som älskar varandra, då dessa vid tillfällen kan peka ut varandra som felaktiga och se saker i varandra de inte tycker om, så säger han att dessa 'små sakerna' man inte tycker om, faktiskt är de saker som man egentligen tycker om och kommer att sakna då relationen kommer att ta slut, någon gång.

skall även citera ett spel (persona 3, PS2) nu för att avsluta mitt svar och ge min bild utav livet så som det borde vara, genom den sanna lyckan, kärleken!

"two in harmony, surpasses one in perfection".
hoppas du förstår innebörden utav den meningen en dag!
Senast redigerad av t.s.eliot 2010-07-20 kl. 00:02.
Citera
2010-07-20, 00:03
Medlem
JoeNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tochr
Däremot, det ända jobb ja kan tänka mig just nu. Är att bli rockstjärna, och slippa ha ett hederligt jobb som alla andra har. Vill slå igenom med bandet och dö rockdöden.

Hårt.
Citera
2010-07-20, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fragbiteoskuld96
Meningen med livet är att försöka uppnå lycka. Det gör man genom att göra saker man tycker är angenäma. Punkt.

Jag håller nästan helt med dig. Meningen med livet är att uppnå lycka samt att uppleva saker som ger dig minnen att tänka tillbaka på (vilket även det genererar lycka).
Citera
2010-07-20, 00:25
Bannlyst
Nämen, TS..

Har du helt glömt bort de underbara fredagarna, och de efterföljande lördagarna?
Citera
2010-07-20, 00:28
Medlem
schuberts avatar
Dekadenta känslor är blott ovidkommande, frivilliga tankar som går att mota bort utan problem. Människan gör vad hon måste för att överleva och vi har alla ett eget ödes väg utstakad för oss. Vad som händer är bara det som komma skall då vi alla är bundna till ett ofrånkomligt kretslopp sedan mansålderns begynnelse. Dina tankar är sådana från den som har det för gott ställt.
Citera
2010-07-20, 00:33
Medlem
Dissolutions avatar
Detta kallas "The Rat Race". Om man lever så här blir man inte rik, mer lön mer utgifter. Självdisciplin är nyckeln.
Citera
2010-07-20, 00:36
Medlem
Korvmackas avatar
Verkar inte som du trivs på ditt jobb? Du kanske skulle skaffa ett jobb som inkluderar mer självständighet och flexibilitet ?

Det är inte alltid kul att gå till jobbet men jag antar att du har några, något fritidsintresse(n) ?

Tycker själv inte att jobb och skola är speciellt olika, kanske bara är jag som uppfattar det så ?

Ta dig i kragen, ta 2-3 lediga dagar 2-3 gånger om året och ta en miniweekend till Ibiza, Cypern eller vad fan som helst.

[u]Va inte så jävla slö och skaffa dig lite kreativitet!/U]
Citera
2010-07-20, 00:36
Medlem
CoiloCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av new-eurochild
Gammalt skåpmat, kom med något nytt om du ska fånga mitt intresse iaf.
Jag håller helt och hållet med, på vilket sätt har TS "knäckt det" som han uttrycker det?
Citera
2010-07-20, 00:39
Medlem
aero-88s avatar
Life sucks and then you die, get over it.

Du har kollat på MTV för mycket.
Citera
2010-07-20, 01:19
Medlem
dethalvabarnets avatar
fint formulerat. resten är kausalitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem