2010-07-19, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kreh
Bli nazist! Då får ditt liv en mening.
Det här är sant.
Citera
2010-07-19, 21:04
Medlem
fucked.for.lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chopinowski
Livet, pyret, ha tre miljarder år på nacken... Ett kostlit infall av vår sinnessjuke Skapare...
Hela tiden samma lilla melodi...
Mord, knull, sluk, skit...
Hat, vrål, as, foster...
Säd, blod, kött, död...
Kamp, bluff, skräck, äckel...
Äre underlit om man håll på vara less... Äre konstit om man längta bort nån gång...
Man sukta efter mindre braskande livsformer...
Livet gör en bara snopen...

Med det sagt kan du ju alltid bli alkis, du får dricka mycket och jobb behöver du inte heller besvära dig över.

Fint skrivet.
Det där med spriten är ju sant med. Jag slutade dricka för ett par år sen, men till vilken nytta? Man kan verkligen dränka sina sorger i sprit, och en sådan mirakelkur borde man värdera högre. Man blir visserligen allkad, dör i förtid, socialt missanpassad, kanske hemlös, luktar illa och dör i förtid -men vad fan gör det egentligen.

Älska, jaga, äta, sova. Inget mer. Så vill jag leva mitt liv.

Åk förfan inte utomlands!!!! I alla fall inte om du tänkt återvända till svenssonlivet sen. Jag tog studenten för ett par år sen och har pluggat sen dess. Träffade en annan i klassen häromdan och hon hade varit ute å rest å sett världen å hela den grejen. Tyvärr så hade hon ett arbete som kändes riktigt riktigt meningsfullt för henne när hon var utomlands (typ förändra folks liv och så varje dag). Nu i Sverige har hon ett jobb som anses rätt creddigt av andra, men totalt meningslöst för henne eftersom hon har varit i världen å fått perspektiv. Har hört flera liknande historier av andra som reste efter studenten, dom kan aldrig nöja sig med svensonliv eller svensonarbeten sen. Fast det vetefan, jag har inte varit utomlands men jag är inte nöjd ändå. Allt måste kännas så himla himla meningsfullt för att jag ska känna att det är värt det. Är vi en generation med för höga krav på livet? Är vi överstimulerade av MTV, Discovery, internet och allt informations- och underhållningsöverflöd att vi inte står ut ens med tanken att stå och sortera spik på ett lager 9-5? Är vi bortskämda?
Citera
2010-07-19, 21:05
Medlem
l00zekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svinto1337
Njuta kan man göra när man är pensionär!
Jo men de flesta verkar ju vara halvt vingklippta redan vid 55

Citat:
Ursprungligen postat av tochr
Men det jag inte riktigt förstår mig på, är att det ända man gör är att man jobbar, kommer hem, äter mat, sen sover man, sen vaknar man och börjar jobba igen. Semester får man fan inte ofta, 3 veckor på sommaren. Vad fan är det för liv egentligen?

Du glömde träna om man vill vara lite nyttigare än alla andra och att se på tv.
Senast redigerad av l00zekk 2010-07-19 kl. 21:08.
Citera
2010-07-19, 21:14
Medlem
Split-eds avatar
Jag blir allvarligt sugen på att testa att röka på när ja läser den här tråden.. RIKTIGT SUGEN!!

Men alla måste vi väl ha något att se fram emot, man måste hitta det som gör just dig lycklig. Många säger att man ska resa och se saker, se världen.. Jag reser typ aldrig, jag tycker att vår svenska natur är helt underbar, det finns jävligt många platser som är så otroligt vackra, det känns så givande att se.. Jaga är trevligt, spännande, ger motion och får en att må allmänt bra, även om man inte jagar, så är det kul att jaga med kameran, se om man se rnågot djur och ta lite vackra kort.

Reser aldrig, men spenderar det mesta på bilar, det är givande att skapa och göra något. Men fyfan, 75% av all vaken tid är det svårt att se det fina med livet...

TS, ska du och jag testa att röka på samtidigt och se om vi blir nå lyckligare?
Citera
2010-07-19, 21:25
Medlem
dilbers avatar
Jag gjorde allt för att inte hamna i svenssonliv när jag var yngre, gjorde bara det jag ville och allt var på mina villkor.
Nu när jag närmar mig 40 så vill jag inget annat än att ha ett svenssonliv med fruga villa och vovve.
Här sitter man dock nu, arbetslös och utan något av värde.
Citera
2010-07-19, 21:28
Medlem
Vasterass avatar
Jo nog fan kan man uppleva nya vinklar och vyer i livet, själv har jag testat vuxenlivet tillräckligt för ett tag. Så här mitt i livet upptäckte jag att resor för att se mer av världen och dess gåvor i form av natur, människor och kultur har gett mig mer än all materialism.

Jag har sett min värld som jag såg den förändrats och jag har konfronterat mina tidigare motsatser, mycket utvecklande. Meningen med livet blir vad man gör den till och man brukar få vad man förtjänar. Men egentligen är vår fysiska funktion fortplantning och evolution.

Emotionellt är du dock en unik varelse med eget personligt ansvar för ditt liv, mer än något annat. Om du väljer att ta livet i din hand och sluta frukta döden, så kan du göra nästan vad som helst. Livet leder dig och livet är din upplevelse och utveckling som människa/ själ.

Fruktan, okunskap och tvivel sätter stora hinder på vägen genom ditt liv. Ibland är målet det viktigaste och ibland är det själva resan som är den stora upplevelsen. Vad beträffar DEN STORA RESAN = LIVET, så blir döden målet och så långt vi vet är det målet inte bättre än själva resan.

Tro inte på allt du hör, men oftast brukar majoriteten ha ganska rätt. Allt som påstås vara fakta är inte det, bara du själv kan veta bäst genom att själv uppleva. Själv valde jag att expandera mitt vetande kring cannabis och upptäckte att det är en mycket intressant medicinalväxt.
Citera
2010-07-19, 21:30
Medlem
joddla35s avatar
krydda till det med droger lite då och då..
Citera
2010-07-19, 21:36
Medlem
Weeeeeeeeeeed

Testa!
Citera
2010-07-19, 21:39
Medlem
Ja sant välkommen till verkligheten det är det livet går ut på: äta, sova, jobba om och om igen.

Visst lever vi ett fantastiskt land va, när man mår sämre eller vill göra saker så kommer spriten fram för att "glömma" saker och få en att tänka på glada saker.. men då är staten så smart att de har monopol på skiten! De ser till att hålla oss i ett järngrepp! de vill inte att vi ska sticka ut, utan de vill ha oss som "zombies" som vandrar runt lugna på gatorna och sköter våra sysslor/jobb. För tänk OM de skulle släppa den marknaden fri, ja då skulle det helt plötsligt bli billigt med drickat för allt och alla och då skulle spriten och fyllan flöda pga det skit samhälle vi lever i. Nu kommer det iof Aldrig någonsin ske pga att farbror staten vill ha zombies som jobbar på all vaken tid istället för att begå brott mm.

Staten vill ju ha zombies indirekt styr de oss på alla fronter iom skatter, vården osv osv
det direkta är ganska skrämmande faktiskt! Tänk på vad de ger dig igenom vattenkranen bara =

http://www.naturvardsverket.se/sv/Tillstandet-i-miljon/Miljogifter/Organiska-miljogifter/Kallor-till-miljogifter/Lakemedel-i-avloppsvatten/
(hitta bara det ena på historiken)

ALLT FÖR ATT HÅLLA OSS I SCHAKT, de styr oss.

De vill hålla oss människor i landet sysselsatta med lovord som att det kommer fler jobb, det är en uppgång på väg osv osv bla bla .. poängen är den att de vill ge oss hoppet om att det kommer bli bättre visst vem köper inte det! jag tror på det iaf, så även där har de lyckats styra oss!
oft: jag jobbar

Nej ta du och skaffa dig ett jobb, ett hem, en tjej och jobba på tills du blivit gammal och grå... sen kommer härliga tider, ja all "jätte pension" som du sparat ihop till i hela livet kan du leva på då ja såvida du inte går emot strömmen och håller dig ung och livlig i 65år åldern, då blir det sköna dagar... annars väntar bara döden och så tar farbror staten och håvar in ännu mer pengar som var öronmärkta för dina sista år

Bra va? seså jobba på och dö ung.. om du inte har svinrika föräldrar som du kan ärva en hacka ifrån så du kan ta det lugnt och leva livet ett tag och slippa vara slav för själva livet.
alt. begå tunga brott.

lycka till
Citera
2010-07-19, 21:44
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Jag har gått ut gymnasiet precis, och sommarjobbar. Efter sommaren så ska man söka nytt jobb, eller jobba kvar där man är nu. Tjäna pengar, sen kanske man byter jobb fram på, för att få en bättre peng. Men det jag inte riktigt förstår mig på, är att det ända man gör är att man jobbar, kommer hem, äter mat, sen sover man, sen vaknar man och börjar jobba igen. Semester får man fan inte ofta, 3 veckor på sommaren. Vad fan är det för liv egentligen?

Men orka jobba bara för att du inte har semester då? Ta ledigt, res nånstans och ha kul. Livet går inte ut på att tjäna pengar och bli rik, det handlar om att njuta så mycket som möjligt.
Citera
2010-07-19, 21:45
Medlem
Citat:
Jag har gått ut gymnasiet precis, och sommarjobbar. Efter sommaren så ska man söka nytt jobb, eller jobba kvar där man är nu. Tjäna pengar, sen kanske man byter jobb fram på, för att få en bättre peng. Men det jag inte riktigt förstår mig på, är att det ända man gör är att man jobbar, kommer hem, äter mat, sen sover man, sen vaknar man och börjar jobba igen. Semester får man fan inte ofta, 3 veckor på sommaren. Vad fan är det för liv egentligen?

Det är ett liv som byggde det här landet. Det är ett liv som gör att Sverige inte kollapsar som t.ex. Grekland. Det är ett liv som kostat mycket blod, svett och tårar som har gett oss en välfärd. Det är ett liv som gör att vi kan konkurrera med resten av världen under globaliseringen. Det är ett liv som gör att du har kunnat gå gymnasiet. Det är ett liv som gör att dina barn kan gå gymnasiet. Osv osv osv.
Citera
2010-07-19, 21:47
Medlem
qu4dros avatar
Lura skiten ur nån o dra till Thailand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in