Mitt bankomatkort har precis gått sönder (swedbank visa) och jag hade tänkt lämna in det till banken imorgon för att få ett nytt.
PROBLEMET är bara det att jag tänkte åka utomlands på tisdag och måste ha kortet innan dess, utan kortet är jag körd utomlands för jag kan inte ta ut pengar på annat sätt.
Jag har dock inte fixat några biljetter än men det är ändå viktigt att jag ska dit på tisdag, har ett volontärjobb som väntar.
min fråga är, vet någon hur lång tid det tar innan man får ett nytt bankomatkort?
kan fråga dem på banken imorgon, men jag har hittat snuskigt billiga biljetter som jag måste köpa snabbt innan de tar slut.
får jag dock inte kortet innan dess så är det bättre att vänta några dagar innan jag fått det.
jag har hört att det ska ta 2 till 5 bankdagar, så tar det 2-4 är det ju lungt, är det 5 så riskerar jag dock de pengar jag ev. kommer att lägga ut för dessa biljetter...
Har du bara ett kort eller? Ta ut pengarna kontant då, det är ju dyrt att ta ut pengar i utlandet ändå... sålänge du inte använder ICA-banken eller Skandiabanken.