2009-06-08, 23:13
Medlem
kato85s avatar
Mitt bankomatkort har precis gått sönder (swedbank visa) och jag hade tänkt lämna in det till banken imorgon för att få ett nytt.
PROBLEMET är bara det att jag tänkte åka utomlands på tisdag och måste ha kortet innan dess, utan kortet är jag körd utomlands för jag kan inte ta ut pengar på annat sätt.
Jag har dock inte fixat några biljetter än men det är ändå viktigt att jag ska dit på tisdag, har ett volontärjobb som väntar.

min fråga är, vet någon hur lång tid det tar innan man får ett nytt bankomatkort?

kan fråga dem på banken imorgon, men jag har hittat snuskigt billiga biljetter som jag måste köpa snabbt innan de tar slut.
får jag dock inte kortet innan dess så är det bättre att vänta några dagar innan jag fått det.

jag har hört att det ska ta 2 till 5 bankdagar, så tar det 2-4 är det ju lungt, är det 5 så riskerar jag dock de pengar jag ev. kommer att lägga ut för dessa biljetter...
Citera
2009-06-08, 23:16
Medlem
4-5 dagar normalt.

Gör en expressbeställning imorgon så har du kortet på torsdag. Kostar 300:-
Citera
2009-06-08, 23:20
Medlem
räkna med 1 vecka,

vilka negerbarn ska du hjälpa btw?
Citera
2009-06-08, 23:21
Medlem
weep1337s avatar
Jag var på banken idag för att skaffa ett nytt kort. Slutet av veckan sa de. Så ca. 3-4 arbetsdagar.

Tror de hinner om du går imorgon bitti.
Citera
2009-06-08, 23:22
Medlem
Be att dom gör en expressbeställning så har du kortet på 1-2 dgr.
Citera
2009-06-08, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weep1337
Jag var på banken idag för att skaffa ett nytt kort. Slutet av veckan sa de. Så ca. 3-4 arbetsdagar.

Tror de hinner om du går imorgon bitti.

så sa de till mig me, fast det tog 8 dagar sen ändå
Citera
2009-06-09, 10:55
Medlem
så blir det om man bara har ett kort. Skaffa ett par till så slipper du det problemet nästa gång (finns några utan årsavgift).
Citera
2009-06-09, 15:57
Medlem
lexitos avatar
Har du bara ett kort eller? Ta ut pengarna kontant då, det är ju dyrt att ta ut pengar i utlandet ändå... sålänge du inte använder ICA-banken eller Skandiabanken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in