Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Kan det hjälpa at prata med en psykolog? JAAAAAA! Det är självklart att du ska prata om det här. Att du har skrivit om ditt problem här är första steget mot en bättre riktning. Antingen så går du till din vårdcentral och får prata med en kurator, kostar ca 70kr/h. Eller så bokar du tid hos en privat psykolog, vilket kostar mer, men jag tror att dessa oftast är bättre. Har du mycket pengar så kan det ju vara värt det.
Ta din tid också, sånt här kan ta lång tid. Känner du att det tar för lång tid så kan du ju säga till din flickvän precis som du känner. Att du inte vill göra henne illa, att du verkligen försöker bli bättre osv, kanske kan ni ta en paus när det är som värst. För det kommer bli jobbigt, efter de första samtalen. Men det blir bättre och efter ett tag så tycker nog många att det är skönt att gå dit.
Jag tyckte ialf så, jag satte mig ner och grät mitt på gatan bland alla människor efter mitt första samtal. Tyvärr så går jag inte längre, vilket jag skulle behöva.
Lycka till och bra att du vill bli bättre!
jag har gått till psykolog när jag var mindre, men det felet jag gjode då var att jag ljög för pskologen, att jag inte sa som det egentligen va, och kanske det är det som straffar sig nu.. men jag har tänkt på det, har ringt diverse nummer med för att bara prata med folk, men det är lite svårt när det är random people hela tiden man snackar med, så jag tror att psykolog kan va en bra grej, men jag skäms för mig själv, för att jag vet om att jag inte är så, eller på nått sätt är jag ju så tvärr. men jag kan inte hjälpa det. och min flickvän säger till mig att när jag säger elaka grejer till henne så blir jag svart i min ögon. jag tycker så jävla synd om henne, och jag ser ju att hon med mår dåligt, och det gör så att jag mår ännu sämre, så det blir som en ond spiral.
det sista jag vill är att va utan henne, men det sista jag vill är med att göra henne illa.