2009-06-08, 16:51
Medlem
Hnxs avatar
Ja, som många har märkt så poppar det upp nya rökmixar titt som tätt, och nu har både GS och SN sina egna. Det har fått mig att fundera på om vi blir lurade på pengar. Om det nu är så lätt att framställa nya cannabissubstitut, varför gör inte vi konsumenter det?

Tror ni att man göra en egen rökmix genom att t.ex. dra iväg en beställning på CP 47,497 eller JWH-018, lösa det i vatten, och sedan bespruta exempelvis rostad tobak med det?

Om ja, vilka proportioner bör man ha på lösningen?
Citera
2009-06-08, 16:57
Medlem
ekwohos avatar
lurad o lurad, så funkar de ju, tillgång och efterfrågan.

Blir du lurad på mjölken i affären, ja kanske, skaffar man sig en ko så-

Givetvis går de ju att fixa grejjer billigare om man nu ska vara sådan.
Men lurad är väll knappast nått folk blir. utan det är ju bara så allt är uppbyggt.
Citera
2009-06-08, 19:28
Medlem
Bgubbes avatar
lite lurad blir man väll om man köper dessa dyra rökmixar, när man kan röka sig bäng på ett korn jwh-018 för 1200kr grammet som räcker väldigt länge om man vet hur man ska dosera.

Med väldigt länge menar jag sisådär en månad om man inte är allt för tolerant.

Så röker man för mer än 1200kr i månaden så blir man lurad ja. eller så e man bara helt enkelt dum.
Citera
2009-06-08, 20:37
Medlem
Chamaica1s avatar
Jag gick i de tankarna förra året, köpa lite jwh, spä ut, dränka in ngn trevlig ört i det och sen röka. Men när jag läst en del om det så kom jag fram till att det inte är riktigt så enkelt. Min uppfattning är att det är flera olika ämnen i varje blandning som skapar ruset.

Tar man t.ex. bara 018 så kommer man få ett ganska platt rus men i kombination med andra ämnen och i olika proportioner så kan man jobba sig fram till det man gillar. Problemet är bara att det kommer ta ett tag att exprimentera fram ngt bra så jag orkade helt enkelt inte. Det är lite som att bygga egna skidor, det går men det är inte värt det.

Men för den som vill läsa mer så är drugs-forum.com en bra början. Även en hel del intressant om andra droger också. Alltid värt att läsa på innan man gör något.
Citera
2009-06-08, 20:41
Medlem
bergelins avatar
Ni får tänka på att det är svårt att få doseringen jämn. Ni vill ju strö dosen jämnt över rökmixen, så att säga. Dessutom vet vi inte vad de nya rökmixarna innehåller. Det finns många fler syntetiska cannaboider än du listade ovan, kanske finns privatutvecklade som forskarvärlden inte ens känner till. Dessutom finns det ingen garanti för att de bara innnehåller cannaboider, innehållet kan vara vad som helst.
Citera
2009-06-08, 20:52
Medlem
Roll8ors avatar
Nog är det svindyrt. Jag har varken tid, ork, tillräcklig kunskap eller lust att göra egen. Men visst går det: https://www.flashback.org/showthread.php?t=826565
Citera
2009-06-08, 23:03
Medlem
Lättillgängligt, fungerar och kräver knappt några kunskaper som du behöver när du ska själv tillverka en mix etc. Samt inrikes priset på rena kemikalierna är inget vidare, klart att det blir billigare än rökmixarna men är det värt det?

varför odlar inte alla sina egna cb plantor?
Citera
2009-06-08, 23:10
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey1
Lättillgängligt, fungerar och kräver knappt några kunskaper som du behöver när du ska själv tillverka en mix etc. Samt inrikes priset på rena kemikalierna är inget vidare, klart att det blir billigare än rökmixarna men är det värt det?

varför odlar inte alla sina egna cb plantor?

För att majoriteten av de som röker dessa mixar antingen är minderåriga som bor hemma, eller folk som lämnar urinprov
Citera
2009-06-08, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
För att majoriteten av de som röker dessa mixar antingen är minderåriga som bor hemma, eller folk som lämnar urinprov

Tror verkligen inte det. Inte alla har tillgång till cannabis, samt att många inte vill ha något med langare och göra, även om tillgången är mycket stor i sverige.
Citera
2009-06-09, 03:43
Medlem
Julskinkans avatar
och oftast här i norrland i alla fall så är rökmixarna bättre än det gröna och bruna som finns här..
Citera
2009-06-09, 10:16
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey1
Tror verkligen inte det. Inte alla har tillgång till cannabis, samt att många inte vill ha något med langare och göra, även om tillgången är mycket stor i sverige.

Absolut, det var därför jag inte använde ordet "enbart", utan slängde in "majoritet".
Klart det finns folk med alla möjligaste anledningar, men de två jag listade upp är iaf de jag får höra mest när jag frågar om varför folk röker det.
Citera
2009-06-09, 11:25
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkan
och oftast här i norrland i alla fall så är rökmixarna bättre än det gröna och bruna som finns här..

Måste hålla med på den punkten. Väldigt mycket skit här om man inte har värsta überkontakterna, eller orkar leta upp kontakter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in