2009-06-08, 13:12
Medlem
Ämnet gränsar både till börs och sport. Jag har funderat på att betta lite på aktier/index genom spelbörser. Jag har sett att
HTML-kod:
<A HRef=http://www.tipsportalen.se Target=_new>www.tipsportalen.se</A>]
och andra tipssajter rekar spel på börsen. Har ni testat det? Tex Betfair har ju en spelbörs. Det känns som att det finns tillräckligt med finansiella instrument för att specka i upp/nergång men det här kanske kan komplettera mitt aktiespeck? Någon som testat/ har åsikter kring det??

Mvh
Senast redigerad av Kihlen99 2009-06-08 kl. 13:14. Anledning: fel länkat
Citera
2009-06-08, 13:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kihlen99
Ämnet gränsar både till börs och sport. Jag har funderat på att betta lite på aktier/index genom spelbörser. Jag har sett att <A HRef=http://www.tipsportalen.se Target=_new>www.tipsportalen.se</A> och andra tipssajter rekar spel på börsen. Har ni testat det? Tex Betfair har ju en spelbörs. Det känns som att det finns tillräckligt med finansiella instrument för att specka i upp/nergång men det här kanske kan komplettera mitt aktiespeck? Någon som testat/ har åsikter kring det??

Mvh

Alltså, du köper väl inte aktier när du spelar på dem? Du spelar väl på hur det kommer gå för en viss aktie eller fond, mot odds alltså. Bara att spela på odds och ha lite koll på marknaden ifall du vill gå plus, precis som på sport ifall du inte är insatt.
Citera
2009-06-08, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rambonaut
Alltså, du köper väl inte aktier när du spelar på dem? Du spelar väl på hur det kommer gå för en viss aktie eller fond, mot odds alltså. Bara att spela på odds och ha lite koll på marknaden ifall du vill gå plus, precis som på sport ifall du inte är insatt.

Jo precis. Det är ju samma sak som att betta på sport egentligen. Men jag vet ju att det finns andra instrument som tex. Bull och Bear fonder där du spekulerar i att index ska upp eller ner. Frågan är vad som är mest lönsamt? Satsa på finansiella instrument eller spelbörser? Svårt att säga kanske
Citera
2009-06-08, 14:06
Medlem
Nu är jag inte så insatt i just finansbetting. Men vilka odds pratar vi om där? och vilka tidsperioder bettar man på?

Hur skulle det vara att köpa aktien på riktigt och sen betta på att den sjunker? med varierande insatser såklart och försöka gå plus hur det än blir?

Antagligen inte den första som tänkt på det heller för den delen
Citera
2009-06-08, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaspuffar
Nu är jag inte så insatt i just finansbetting. Men vilka odds pratar vi om där? och vilka tidsperioder bettar man på?

Hur skulle det vara att köpa aktien på riktigt och sen betta på att den sjunker? med varierande insatser såklart och försöka gå plus hur det än blir?

Antagligen inte den första som tänkt på det heller för den delen

Så... Safebetta aktier? Lite svårt då det bara finns 1 eller 2, inget kryss, och verkligen inga odds som gör det värt. Tänk igenom den idén en gång till.
Citera
2009-06-08, 15:44
Medlem
Betsson Trader

Tjena!
Har ett gäng Betsson Traderkoder om nån vill prova det där med Trading.
PMa så skickar jag tills dom är slut.
Värde 25 kr st
Citera
2009-06-08, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mistro
Tjena!
Har ett gäng Betsson Traderkoder om nån vill prova det där med Trading.
PMa så skickar jag tills dom är slut.
Värde 25 kr st

PMad! Tack på förhand!
Citera
2009-06-08, 16:27
Medlem
.

Citat:
Ursprungligen postat av Rambonaut
PMad! Tack på förhand!
Varsågod! Lycka till
Citera
2009-06-08, 22:51
Medlem
tack så mycket mistro

Nu undrar jag bara om någon har ett bra tips på ett vad man ska slå till med, är fullkomligt funtad gällande sånt här. Ryggar gärna någon som är insatt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in