2009-06-08, 09:05
Medlem
GreenStuffs avatar
Åker regelbundet till Tyskland men har än så länge aldrig haft nöjet att besöka Holland (mitt nick till trots ) än... & undrar om någon har lite tips om gemytliga städer nära tyska gränsen som dels har ett utbud av coffee shops & som oxå är tillräckligt gemytliga för att spendera ett par dygn i.
Citera
2009-06-08, 09:17
Medlem
Savoys avatar
Maastricht är det givna valet. Kan inte komma på någon annan sevärd/trevlig holländsk stad nära tyska gränsen.
Citera
2009-06-08, 22:13
Medlem
GreenStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Maastricht är det givna valet. Kan inte komma på någon annan sevärd/trevlig holländsk stad nära tyska gränsen.

Aha, Tackar ! Då lägger jag Maastricht på minnet.
Citera
2009-06-08, 22:20
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Groningen, om det inte vore för coffeshopsen så tycker jag att Groningen är najsare än Amsterdam, grymt många hemmafester och GRYMT många brudar!
Alla som bor i staden e typ under 25år! Studentstad!
Citera
2009-06-08, 22:56
Medlem
GreenStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
Groningen, om det inte vore för coffeshopsen så tycker jag att Groningen är najsare än Amsterdam, grymt många hemmafester och GRYMT många brudar!

Groningen låter inte dumt alls då det ligger närmare den delen av Tyskland jag brukar besöka.... Tackar !
Citera
2009-06-09, 00:21
Medlem
Turkishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb

Där kan du även passa på att hälsa på alla svenska fotbollsspelare. Någon av dem kanske har en hemmafest? Kolla in en match med Groningen i alla fall.

Sittard ligger väl precis vid gränsen till Tyskland? Var där för typ tio år sedan, och har för mig man kunde gå från Sittard och in i Tyskland?

Där var det riktigt bra uteliv och en hel del coffeshops. Mysig småstad vill jag minnas.
Citera
2009-06-09, 09:11
Medlem
GreenStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turkish
Där kan du även passa på att hälsa på alla svenska fotbollsspelare. Någon av dem kanske har en hemmafest? Kolla in en match med Groningen i alla fall.

Sittard ligger väl precis vid gränsen till Tyskland? Var där för typ tio år sedan, och har för mig man kunde gå från Sittard och in i Tyskland?

Där var det riktigt bra uteliv och en hel del coffeshops. Mysig småstad vill jag minnas.

Då lägger jag Sittard till listan, Tackar !
Citera
2009-06-09, 11:51
Medlem
Staden Enschede har det du frågar efter
Citera
2009-06-09, 17:03
Medlem
Mr.Stanleys avatar
Venlo är gemytligt och ligger intill den tyska gränsen. Det går regionaltåg från Düsseldorf och Mönchengladbach varje timme.

Ytterligare en halvtimme bort ligger Eindhoven. Tyvärr har jag bara bytt tåg där så jag kan inte så mycket om staden, om den är gemytlig eller så. Den verkar vara rätt stor iaf och där finns en av Hollands största fotbollsklubbar (PSV). Säkert finns en och annan coffee shop där också.
Citera
2009-06-10, 14:52
Medlem
GreenStuffs avatar
django 0818 & Mr.Stanley !

Tack för tipsen !

Nu har jag lite mer kött på benen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto