• 1
  • 2
2009-06-07, 23:19
Medlem
Tjohildas avatar
Jag vill inte heller komma med pekpinnar. Hade också slängar av bulemi i tonåren. Tackolov satte nån ett par foton i händerna på mig, de fotona föreställde en bulemikers tänder efter ett par omgångar magsyra. Det botade mig iaf
Citera
2009-06-07, 23:22
Medlem
virtual1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toshiba
Prata med nån om dina problem.

Jag gör det men de hjälper inte. Får ingen ordentlig medicinering mot ångest, depression, panikångest, sömnlöshet....... Börjar bli aaningen frustrerad. sedan försöker man ta tag i sitt liv och fösröker gå ner i vikt men det skiter sig också. Blir svält eller tokätning pga dåligt mående

Denna tråd kanske skulle passa in på psykavdelningen iställeeeeet
Citera
2009-06-07, 23:26
Medlem
Det är inte lätt att hitta rätt medicinering,försök att ta upp det med en psykiatriker eller nån annan som du träffar.

Vikten brukar ge sig själv när man mår lite bättre,har egen erfarenhet men just nu borde jag gå ner x antal kilon också,suck!

Finns det nån ätstörningsenhet där du bor?
Citera
2009-06-07, 23:28
Medlem
r_o_ns avatar
I ett reporage i tv så var det en som först var anorektiker sedan bulimiker. Spytt upp mat i flera år.
tänderna var i höjd med tandköttet eftersom magsyran, som följer med vid kräknin, på några år frätt bort tänderna.
Citera
2009-06-07, 23:43
Medlem
virtual1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toshiba
Det är inte lätt att hitta rätt medicinering,försök att ta upp det med en psykiatriker eller nån annan som du träffar.

Vikten brukar ge sig själv när man mår lite bättre,har egen erfarenhet men just nu borde jag gå ner x antal kilon också,suck!

Finns det nån ätstörningsenhet där du bor?

har varit i detta träsk sen jag var ca 13-14 kommer ej ihåg är 19 nu, varit på tvångsvård etc.. Benzo var enda som hjälpte inne på sjukhuset men de ger inte det då jag är ute (psykproblem)

Lycka till med viktnedgång!

Ja, det finns det. Men tror ej jag är tvungen att gå på sånt då jag inte hållit på med sånhänt länge..
Senast redigerad av virtual1337 2009-06-07 kl. 23:46.
Citera
2009-06-07, 23:46
Medlem
virtual1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
I ett reporage i tv så var det en som först var anorektiker sedan bulimiker. Spytt upp mat i flera år.
tänderna var i höjd med tandköttet eftersom magsyran, som följer med vid kräknin, på några år frätt bort tänderna.

trevligt
Citera
2009-06-07, 23:48
Medlem
Katarsiss avatar
Så här gör vi:

-Jag skriver om rubriken så att tråden handlar om de fysiska effekterna av bulimi.

-TS startar en till tråd om bulimi i psyk-forat med inriktning på den psykiska dimensionen.

/Mod
Citera
2009-06-07, 23:56
Medlem
r_o_ns avatar
Vad jag vet, efter att ha pratat med folk som håller på med detta (äta-spy-äta-spy o.s.v.) så ska det ske inom 10-15 minuter, på den tiden så ligger det man ätit i princip och flyter på ytan i magsäcken och kroppen har inte börjat bryta ner maten ännu. På det viset så lär inblandningen av syra vara minimal.
Citera
2009-06-07, 23:57
Medlem
Blå Rutas avatar
Näring tar man upp i tarmen och inte i magsäcken. Magsäcken mörar upp resterna efter tuggningen, dödar en hel del bakterier och annan skit, samt långsamt matar in maten i tarmen.
Detta gör att jag tror att en del mat går rätt fort in i tarmen (och då går det inte längre spy upp det, utan då är det andra hållet som gäller). När man väl ätit klart måltiden så tror jag en hel del mat ändå nått in i tarmen. Man vet ju hur fort socker hinner verka i kroppen. Däremot så finns det ju oftast mat kvar i magen ett bra tag så om man spyr ett par timmar efter man ätit och ändå får upp en hel del så innebär det ju att det blir så mycket mindre mat man får in i tarmen.
Så en inte helt PK lista över saker
# Viss mat hinner absorberas oavsett hur snabb du är med fingrarna i halsen
# Det är aldrig för sent att spy, men ju längre du dröjer desto mindre mat får du upp
# Skölj munnen efteråt!
Citera
2009-06-15, 07:09
Medlem
melonklubbas avatar
Hellre i toaletten än i magen! Ingen näring alls hinner du inte oavsett och det är inte bra för något behövs för att funktionera, tänk att allt du kastar ut igen är allt överflöd som inte behövs och det som kroppen behåller är det som håller igång en. Om du inte vill ha någon näring ALLS är alternativet att inte äta, det lindrar också ångest..

Men ja nu var jag lite skrämd.. Hur lång tid tar det tills de Fysiska effekterna börjar visa sig? Jag har haft 5-6 år med det här och det är än så länge bara psykiska problem som stör.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in