2009-06-08, 23:52
Medlem
Basiron eller stioxyl från apoteket gör susen. Billigt dessutom.
Citera
2009-06-09, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prometeus
Jovisst, men jag är väldigt tveksam till att dina märkesvaror är det minsta bättre än motsvarande grejern från apoteket.
Med tanke på att det mesta som säljs för att förbättre utseendet till stor del riktar sig mot lättlurade personer så finns det ju mycket bs i branschen sas.

Har även prövat på Apotekets produkter. Speciellt Apolivas Ansiktsvatten den gröna flaskan. Den var den bästa tills jag kom över Zirh Refresh. Som jag sa innan vad som fungerar för mig fungerar kanske inte för dig

Våga vara otrogen som någon herre sa
Citera
2009-06-09, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monoj
Smink.
Hur sminkar han sig då? vad tror ni det är för saker han har tagit på?

Btw.. är rengöringsgel återfuktande? alltså en moisturizer?

Fan jag har massa produkter.. brukar köra varmt vatten+rengöringsgel, sen ansiktsvatten. Scrubkräm 1-2 gånger i veckan. Vad kan jag köra mer? när ska jag ta moisturizer?
Citera
2009-06-10, 19:50
Medlem
Dougs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnbullet
Hur sminkar han sig då? vad tror ni det är för saker han har tagit på?

Btw.. är rengöringsgel återfuktande? alltså en moisturizer?

Fan jag har massa produkter.. brukar köra varmt vatten+rengöringsgel, sen ansiktsvatten. Scrubkräm 1-2 gånger i veckan. Vad kan jag köra mer? när ska jag ta moisturizer?

En rengöringsgel är ofta lite uttorkande, samma gäller ansiktsvatten. Din moisturizer ska du använda sist.
Citera
2009-06-10, 20:26
Medlem
$crooges avatar
Jag har alltid haft mycket fin hud utan att använda en massa jämra produkter. Försöker få i mig nyttigt käk, inget överdrivet trams men jag skiter i skräpmaten för det mesta. Är ute i solen om sommaren osv. Men mest är det hela genetiskt skulle jag tippa på
Citera
2009-06-10, 21:06
Medlem
1, tvätt
2, scrubb
3, ansiktsmask
4, ansiktsvatten
5, återfuktande, gärna en för ögon också(som motverkar mörka ringar(ja det blir skillnad))
Citera
2009-06-13, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pierce & Pierce
1, tvätt
2, scrubb
3, ansiktsmask
4, ansiktsvatten
5, återfuktande, gärna en för ögon också(som motverkar mörka ringar(ja det blir skillnad))

Har du några speciella märken/produkter du kan rekommendera?
Citera
2009-06-13, 16:17
Medlem
misswhos avatar
Jag är en något utav hudproduktsjunkie
Är alltid på jakt efter nya grejer på marknaden.
Har en blandhy.
Det bästa produkterna som jag testat och faktiskt fortsätter att använda är Obagi clenziderms produkter, super len och fin hy har jag fått. Visserligen är det ganska dyra produkter, men hellre lägga lite mer pengar på produkter som faktiskt fungerar än lite mindre pengar på produkter som är kassa.
Citera
2009-06-13, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av misswho
Jag är en något utav hudproduktsjunkie
Är alltid på jakt efter nya grejer på marknaden.
Har en blandhy.
Det bästa produkterna som jag testat och faktiskt fortsätter att använda är Obagi clenziderms produkter, super len och fin hy har jag fått. Visserligen är det ganska dyra produkter, men hellre lägga lite mer pengar på produkter som faktiskt fungerar än lite mindre pengar på produkter som är kassa.

Tack för tipset, var köper man Obagi's produkter då?
Citera
2009-06-13, 16:44
Medlem
Jag hade väldigt (!) mycket finnar i ansiktet och på ryggen fram till mitten av min gymnasietid (hormoner ftl!). Jag provade en massa olika finnmedel men de hjälpte inte nämnvärt. Sedan tog jag roaccutan och det hjälpte något enormt. Jag blev inte av med allt dock, vilket gjorde mig lite frustrerad. Jag blev då lite av besatt av att få den perfekta huden och köpte allt vad rengöring,mjukgöring, ansiktsscrub och ansiktmask osv hette. Dyrt som fan var det. Idag så har jag väldigt bra hud och får ibland komplimanger för den.

Min rutin:
Moisturizer ("men-u matt" är favorit) efter daglig morgondusch

Jag kom på att ansiktstvätt/scrub egentligen inte gör nånting positivt alls för min hud. Tycker mest att rengöring gör huden känsligare, vilket också syns på den. Om man då slutar att rengöra så blir ansiktet ännu värre än förut. Det är bättre om huden får använda sitt naturliga försvar ifred, utan produkter som tvättar bort den.

Jag har som regel att aldrig pilla/klia mig själv i ansiktet, vilket jag tror har bidragit en hel del. Jag undviker också att sova med vax i håret.

Regelbunden motion och bra kost är också jätteviktigt för att få en sådär sportig hälsosam touch.
Citera
2009-06-28, 00:22
Bannlyst
Jag tycker min hy i ansiktet och på händerna är väldigt torra, främst på vintern.
Hade grov exem på händerna i vintras och fick därför ut Starka steroider för att få bort exemen. samt en åter fuktande smörja, i 2st 1 liters tuber. denna tub fick jag iden att använda till ansiktet också, och det funkar jätte bra måste ja säga
Citera
2009-06-29, 19:56
Medlem
VaGKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrorr
Hade lite utav samma problem, sen fick jag hjälp av en vän och av google. nu kör jag både dag och kväll
  • Nivea Face Wash for men (alternativt Lo'Real face wash om jag ska raka mig då den känns skönare då)
  • Lo'real face scrub - skonsam scrub som rengör på djupet
  • Zirh Refresh - ansiktsvatten som rengör där scruben och washen inte riktigt har kommit till. Rensar bort sista skiten som finns i ansiktet. Man känner hur det bränner i ansiktet, skönt!
  • Zirh Face Scrubs - Använder denna var 3e dag. Inte så korning som andra scrubs men jävligt effektiv och skön för det
  • Zirh Clay Mask - En clay mask kör jag varje söndag och varje onsdag kör jag en peel-off mask från Yves Rocher. Mest för att variera.
På morgonen innan jobb tar jag även en Lo'Real Pour Homme Pure & Matt hudcreme i ansiktet, du slipper ha fet hud i ansiktet och den återfukar fantastiskt bra dessutom. Har jag rakat mig kör jag på en Lo'Real återfuktare, kan inte exakta namnet då jag inte är hemma. Denna använder jag dessutom som nattcreme.

Du låter som Patrick Bateman
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in