2010-01-29, 13:36
Medlem
Dougs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anteus
Vilka har du köpt, vad är det pris hur mycket får man (är de dryga, dvs håller länge)?

Priset är ganska högt. Men produkterna är jävligt dryga. Det finns "prova på" skin kit för runt 400 kr.
Citera
2010-01-29, 22:11
Medlem
Anteuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doug
Priset är ganska högt. Men produkterna är jävligt dryga. Det finns "prova på" skin kit för runt 400 kr.

Det jag har nu fungerar ganska bra och är inte sugen på att lägga ut så mycket.
Citera
2010-01-30, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anteus
Tackar Livbov för tipsen nu är huden bättre!

Du känner inte till någon annan liknande Aco Spotless Daily Moisturiser fast större tub (kanske även billigare)?

Vad sägs om

http://www.aconordic.se/products/485...isturiser.aspx

och

http://www.aconordic.se/products/485...face_wash.aspx

Tycker båda ser lovande ut med salicylsyra och liten innehållsförteckning

ACO SPOTLESS Blemish Treating Moisturiser listar alkohol denat som andra ingrediens. Alkohol i sådana mängder brukar vara ordentligt hudirriterande även om dess uttorkade egenskaper mildras något med tillsatsen av glycerin. För att salicylsyra ska exfoliera huden bör ph-värdet på produkten ligga på 3. Denna har 5,2, vilket är alldeles för högt.

Även ACO SPOTLESS Daily Face Wash har alldeles för hög ph (5,3) för att exfoliering ska ske. Att påstå att Piroctone Olamine är bakteriehämmande, som tillverkaren gör, är också lite av en logisk kullerbytta. För det första, Piroctone Olamine hämmar svamptillväxt, inte bakterietillväxt. I lite högre doser används ämnet som aktiv ingrediens i mjällschampo. I lite lägre doser fungerar ämnet som konserveringsmedel och skyddar produkten mot svampbildning.

Att hävda att Piroctone Olamine är bra för huden är som att påstå att konserveringmedel är bra för kroppen, eftersom de skyddar dig från att bli förgiftad av rutten mat. Visserligen sant men...

För övrigt tillvercar ACO själva mjällschampo med nästan identiska ingredienser som deras Face Wash. (Länk: http://www.aconordic.se/products/cat...arfymerad.aspx) De anger inte ph-värdet på produktsidan, och jag har faktiskt inte ph-testat produkten själv. Därför kan jag inte uttala mig om salicylsyran i denna produkt har någon effekt.

Det innovativa i ACO SPOTLESS Daily Moisturiser, är att man använder Polymethyl Methacrylate för att nå mattgörande effekt. Polymethyl Methacrylate är ihåliga, mycket små plastpärlor som suger åt sig olja. Avon och L'oreal använder den i många av sina sminkprodukter, men det är sällan jag stöter på ingrediensen i hudvårdsprodukter. Fast om man inte bryr sig om den mattgörande effekten, är resten av ingredienslistan rätt standard. Leta efter Glycerin, Propylene Glycol, Dimethicone/Cyclomethicone och Allantoin i innehållsförteckningen på någon parfymfri lotion, så får du en bra dubblett. Har faktiskt ingen namn i huvudet just nu, men kan kolla nästa gång jag åker och storhandlar. Dessa typer av produkter brukar sällan ligga ute med innehållsförteckningen på nätet.
Citera
2010-01-30, 13:47
Medlem
Anteuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liobov
ACO SPOTLESS Blemish Treating Moisturiser listar alkohol denat som andra ingrediens. Alkohol i sådana mängder brukar vara ordentligt hudirriterande även om dess uttorkade egenskaper mildras något med tillsatsen av glycerin. För att salicylsyra ska exfoliera huden bör ph-värdet på produkten ligga på 3. Denna har 5,2, vilket är alldeles för högt.

Även ACO SPOTLESS Daily Face Wash har alldeles för hög ph (5,3) för att exfoliering ska ske. Att påstå att Piroctone Olamine är bakteriehämmande, som tillverkaren gör, är också lite av en logisk kullerbytta. För det första, Piroctone Olamine hämmar svamptillväxt, inte bakterietillväxt. I lite högre doser används ämnet som aktiv ingrediens i mjällschampo. I lite lägre doser fungerar ämnet som konserveringsmedel och skyddar produkten mot svampbildning.

Att hävda att Piroctone Olamine är bra för huden är som att påstå att konserveringmedel är bra för kroppen, eftersom de skyddar dig från att bli förgiftad av rutten mat. Visserligen sant men...

För övrigt tillvercar ACO själva mjällschampo med nästan identiska ingredienser som deras Face Wash. (Länk: http://www.aconordic.se/products/cat...arfymerad.aspx) De anger inte ph-värdet på produktsidan, och jag har faktiskt inte ph-testat produkten själv. Därför kan jag inte uttala mig om salicylsyran i denna produkt har någon effekt.

Det innovativa i ACO SPOTLESS Daily Moisturiser, är att man använder Polymethyl Methacrylate för att nå mattgörande effekt. Polymethyl Methacrylate är ihåliga, mycket små plastpärlor som suger åt sig olja. Avon och L'oreal använder den i många av sina sminkprodukter, men det är sällan jag stöter på ingrediensen i hudvårdsprodukter. Fast om man inte bryr sig om den mattgörande effekten, är resten av ingredienslistan rätt standard. Leta efter Glycerin, Propylene Glycol, Dimethicone/Cyclomethicone och Allantoin i innehållsförteckningen på någon parfymfri lotion, så får du en bra dubblett. Har faktiskt ingen namn i huvudet just nu, men kan kolla nästa gång jag åker och storhandlar. Dessa typer av produkter brukar sällan ligga ute med innehållsförteckningen på nätet.

Jaha, jag trodde deras nya serie var något att ha när du rekommenderade moisturisern men tack för att jag slapp testa dem i onödan

Lite OT men jobbar du som hudterapeut?
Citera
2010-01-30, 14:57
Medlem
Dougs avatar
Det är lite tråkigt att ACO och andra billigare märken slänger in så mycket alkohol och skit i sina produkter. För tillfället använder jag Dermalogica.

Dermalogica Special Cleansing Gel är nog fan den skönaste ansiktstvätt jag provat.
Tyvärr är priset högt bara.

Et billigt tips! Pressad citron på finnen.
Citera
2010-01-30, 15:26
Medlem
Anteuss avatar
Citat:
Det är lite tråkigt att ACO och andra billigare märken slänger in så mycket alkohol och skit i sina produkter. För tillfället använder jag Dermalogica.

Dermalogica Special Cleansing Gel är nog fan den skönaste ansiktstvätt jag provat.

ACOs gel kostar också 1kr/ml
Citera
2010-01-30, 15:32
Bannlyst
Aloe Vera växten är BÄST! Jag odlar den nu.

Såg på kicks reklamen att dom hade ögonkräm som tar bort mörka ringar runt ögonen och fräshar upp huden. Hur mycket kostar den och är det bara rent smink eller är det salvor som gör det dem lovar?
Citera
2010-01-31, 12:12
Medlem
Vad har ni för tips för en med extremt glansig hy?
Citera
2010-01-31, 12:30
Medlem
Dougs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandra cretu1

Försök att inte använda starka produkter och innan du går ut och vara fin och matt, använder du denna -> http://www.eleven.se/smashbox-anti-shine-1751.html

Den är väldigt bra för att hålla huden matt.
Citera
2010-01-31, 14:13
Medlem
Citat:

Citron innehåller AHA-syra och har därför en lätt peelande effekt. Men dess hudirriterande egenskaper vida överträffar fördelarna.
Citera
2010-01-31, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandra cretu1

Vill du ha en billig mattgörande hudkräm är ACO SPOTLESS Daily Moisturiser ett tips. Länk: http://www.aconordic.se/products/cat...isturiser.aspx Kostar 62 kr på apoteket har jag för mig. Till skillnad från andra produkter i serien innehåller denna inte alkohol, men däremot Polymethyl Methacrylate, som är en typ av ihåliga, mycket små plastpartiklar som suger åt sig olja och fjällar av på samma sätt som naturliga hudceller.

En annan väg att gå är den dyrare, Clinique - Pore Minimizer Instant Perfector Länk: http://www.vivamondo.se/clinique--po...ht-p-2654.aspx

Den bygger på torra silikoner som delvist suger upp lite olja, men framför allt fyller ut stora porer så en jämn, len yta skapas. Produkten säljs i två färger, ljus och mörk, men pigmentmängden är så minimal, att man måste titta väldigt noga för att se en färgskillnad. Dock skulle jag ändå behandla denna produkt som smink, och rekommendera att tvätta ansiktet varje kväll för att förhindra att finnar bildas.
Citera
2010-01-31, 17:58
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liobov

Tack för infon! Kört med ACO i väntan på mina Ole Henrikssen produkter och tycker att hela serien är riktigt dålig. Hur ser Neutrogenas innehållsförteckning ut? Blir märkbart irriterad i huden efter en tids användning av den serien även om jag gillar daily scrub trots irritationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in