Mitt problem är det att jag har ett moderkort som tycks ha en PCI Express x16-kontakt och nu har jag bestämt mig för att skaffa mig ett bättre grafikkort. Dock så tycks de flesta tillgängliga grafikkorten vara kompatibla med PCI Express x16 2.0. Nu undrar jag därför ifall jag måste byta ut mitt moderkort för att kunna skaffa mig ett nyare grafikkort, eller ifall nyare grafikkort bör fungera, men att de måhända inte utnyttjas till fullo.
pci express portarna har som sagt var 16 bussar. pci express 2.0 är bara namnet på gränssnittet hos dagens standardgrafikkort. så om du har en pci express port så kan du använda både pci express 1,2 samt 3.0 när denne kommer
pci express portarna har som sagt var 16 bussar. pci express 2.0 är bara namnet på gränssnittet hos dagens standardgrafikkort. så om du har en pci express port så kan du använda både pci express 1,2 samt 3.0 när denne kommer
Stämmer, dock får du inte ut full effekt ur kortet, men det säger kanske sig självt.
funkar detta verkligen?, för jag vill uppgradera mitt grafikkort men de flesta på affärerna stöder PCI express 2.0 och jag är osäker verkligen.
Hur då menar du??? Så länge du har ett pci-e ledig plats så klart det ska fungerar. Dock måste du alltid tänka vissa saker innan du köper ett grafikkort dvs om ditt nätagg klara av, storlek på nya grafikkort (vet att vissa moderkort har tex satakontakter som sticker uppåt o har man många HDD så kan det komma i väg. Sedan spelar CPU ett stor roll, bara för att du köper det senaste/vassaste kort betyder det inte att det kommer lagga/flaskhalsar. Tänk om två ggr innan du köper ett grafikkort.
Båda kommer passa i ett vanligt standard midi-tower chassin. Hade jag varit dig o (självklart plånbok styr) så skulle jag valt 9600. Den r mkt bättre (om det r så att du vill ha nvidia så att säga)
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!