2009-06-07, 13:47
Medlem
Ah, som frågan lyder undrar jag mest vilka jag borde rösta på då jag definitivt inte är insatt. Så, jag får väl lättast reda på vem jag vill rösta på genom att fråga er vilka ni ska rösta på och vilket som är ert största argument att göra det? För är det bra nog för er är det säkert bra nog för mig

Så, ge mig en snabb deskription av vad laget ni röstar på vill typ. Om ni vill.
Tack.
Citera
2009-06-07, 13:49
Medlem
Draqs avatar
"vad laget ni röstar på vill typ"
Jag tycker du ska skippa att rösta helt.
Citera
2009-06-07, 13:50
Avslutad
Ole Dole Doff, Kinke Lane Koff, Koffe Lande, Birke Bane....

Den ültimata metoden
Citera
2009-06-07, 13:52
Medlem
Weejays avatar
Jadu själv väger jag mellan Junilistan och Piratpartiet...
Piratpartiets frågor är väldigt viktiga för bl.a. personlig integritet
Jag är väldigt EU-kristisk så Junilistan ligger väl till hands...

(Nej SD är inget alternativ för mig, nej)
Senast redigerad av Weejay 2009-06-07 kl. 14:02.
Citera
2009-06-07, 14:01
Medlem
von-skits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittlivsomhund
Ah, som frågan lyder undrar jag mest vilka jag borde rösta på då jag definitivt inte är insatt. Så, jag får väl lättast reda på vem jag vill rösta på genom att fråga er vilka ni ska rösta på och vilket som är ert största argument att göra det? För är det bra nog för er är det säkert bra nog för mig

Så, ge mig en snabb deskription av vad laget ni röstar på vill typ. Om ni vill.
Tack.
Helt klart SD, läs och lyssna avgör själv.:

http://www.sverigedemokraterna.net/
Citera
2009-06-07, 14:03
Medlem
hokoris avatar
En till röst på kommunisterna skulle inte skada men om du inte är så insatt bör du nog rösta blankt.
OBS, jag sa rösta blankt, inte ge fan i att rösta då blankrösten ändå är ett vist ställningstagande.
Citera
2009-06-07, 14:05
Medlem
R.Stotzkys avatar
Om du även i fortsättningen vill ha ett internet fritt från övervakning och inte gillar FRA, Ipred, telekomförslaget och andra saker som begränsar våra fri- och rättigheter, då bör du rösta på Piratpartiet. Om inte våra grundläggande rättigheter är skyddade så spelar inget annat någon roll, vare sig finans- eller invandringspolitik.
Citera
2009-06-07, 14:07
Medlem
Piuss avatar
Kristdemokraterna

http://www.mittskal.se/

Jag röstar på KD för att:
  • De vilar på en stabil värdegrund
  • De är för ett EU som inte beslutar om saker vi kan bestämma bättre om i Sverige
  • De är för trygga familjer
  • De har den absolut bästa kandidaten: Alf Svensson

Listan kan göras lång, men du kan säkert ta reda på mer om du följer länken!
Citera
2009-06-07, 14:09
Medlem
melke87s avatar
Jadu, testa det här http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/euvalet/2009/electoralcompass2009.html
Citera
2009-06-07, 14:13
Medlem
Eemits avatar
Har inte heller en aning om vad jag ska rösta på,,, håller nästan med alla partier på någon punkt men på en annan går det åt helvete så,, ja vafan ska man göra Funderar på SD bara för att få upp ögonen för andra partier att Sverige håller på att tyna bort.

Dock så stödjer jag inte att Sverige ska ut ur EU, det har sina fördelar samt sina nackdelar men jag tror fördelarna väger över.
Är emot hur EU blir mer och mer som USA med gemensamma lagar osv. Länderna ska fortfarande styra sig själva men underlätta för jobb och handel mellan länderna.

Har aldrig laddat ner i större skala och klarar mig fint utan att ladda ner sen IPRED eller va de heter kom men är stakt emot övervakning och utvecklingen som sker mot ett mer o mer kontrollerat samhälle. Sänk priset på musiken istället!

Sen så eftersom jag är arbetslös så är jobbfrågan viktig för mig också men har inte en aning hur det ska lösas på bästa sätt.

Ett plus vore att partiet är drogliberalt också

Nån som har nått tips vad som kan passa in på mej?
Citera
2009-06-07, 14:27
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Argumenten för Sd finnes överallt i samhället.

Vi dras med en sämre skola, bortglömd äldrevård, eskalerande kriminalitet, kulturrelativism, centraliserad makt till Eu, korrupt massmedia, inskränkt debattklimat, nästan 200 ghetton/utanförskapsområden, kostnader på över 100 miljarder om året, familjepolitik som bestäms av extremvänstern, politisk adel mm. Listan kan göras mycket längre, men har du något tycke för Sverige kan du inte rösta på något annat.
Senast redigerad av skogshuggar3n 2009-06-07 kl. 14:34.
Citera
2009-06-07, 14:35
Medlem
jcm900mods avatar
Rösta blått.!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto