2010-03-20, 18:45
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CitySoundtrack
Prostitution kanske fungerar i Slovakien och Holland, men det gör det inte i Sverige vilket ni tyvärr bara måste inse.

Kan du utveckla varför legal prostitution skulle fungera sämre i Sverige. Jag skulle säga att det finns goda förutsättningar att skapa en trygg miljö för sexarbetarna här.

Utan lögner så föll sexköpslagen.
Citera
2010-03-20, 18:51
Medlem
CitySoundtracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Kan du utveckla varför legal prostitution skulle fungera sämre i Sverige. Jag skulle säga att det finns goda förutsättningar att skapa en trygg miljö för sexarbetarna här.

Utan lögner så föll sexköpslagen.

Det finns en rad svårigheter att generalisera lagstiftning i olika kulturer, du vet själv varför vi har ett detaljhandelsmonopol med alkohol. Det fungerar inte i Sverige, att det även skulle finnas bordeller i Sverige är helt uteslutet.
Citera
2010-03-20, 18:56
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CitySoundtrack
Det finns en rad svårigheter att generalisera lagstiftning i olika kulturer, du vet själv varför vi har ett detaljhandelsmonopol med alkohol. Det fungerar inte i Sverige, att det även skulle finnas bordeller i Sverige är helt uteslutet.

Det kan mycket väl vara så att den repressiva lagstiftningen ökar problemen. All fixering kring sexköp, droger och alkohol, alla moraliska pekpinnar, har motsatt effekt i ett modernt samhälle med fri spridning av kunskap och information. Se hur det har ljugits för ungdomar om farorna med cannabis. Nu har de totalt tappat förtroendet för politiker och lyssnar inte alls på dem. Tyskland och Sverige ligger förmodligen ganska nära varandra kulturellt. Skillnaden och felet med Sverige är vänstermedia och våra politiker. Folket tror jag är minst lika skeptiska till batongpoitik och sexmoralism.
Citera
2010-03-21, 18:14
Medlem
WordWarriors avatar
Denna tråden är en länksamling. Jag tycker vi ska hålla oss till topic och inte tvinga R.R. och Shasalaska att städa tråden...

Låt oss gå on topic i rätt tråd...
Citera
2010-03-21, 21:30
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Denna tråden är en länksamling. Jag tycker vi ska hålla oss till topic och inte tvinga R.R. och Shasalaska att städa tråden...

Låt oss gå on topic i rätt tråd...

Nu städade jag ändå. Det är en länksamling som sagt, viss diskussion är ok men vill ni argumentera mer om sexköpslagens varande och icke varande föreslår jag att ni gör det i en annan mer lämplig tråd.
/Mod
Citera
2010-10-17, 22:19
Medlem
WordWarriors avatar
Bumpar denna tråd eftersom jag vill länka till en blogg med ett klockrent inlägg om varför sexköpslagen måste avskaffas:

http://sexkopslagen.wordpress.com/20...-sexkopslagen/

Härifrån kan argument hämtas. Vad tycker ni?
Citera
2010-10-18, 09:49
Medlem
LP-skivas avatar
Citat:
Bumpar denna tråd eftersom jag vill länka till en blogg med ett klockrent inlägg om varför sexköpslagen måste avskaffas:

http://sexkopslagen.wordpress.com/20...-sexkopslagen/

Härifrån kan argument hämtas. Vad tycker ni?

Jo det var ett ganska uttömmande inlägg. En bra sammanfattning av de synpunkter vi och andra diskuterat här och på annat håll. Nu vill man väl se förespråkare av nuvarande lagstiftning bemöta punkterna på ett lika rationellt sätt. Dvs utan en massa eget tyckande som brukligt.
Citera
2010-10-18, 19:40
Medlem
CitySoundtracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LP-skiva
Jo det var ett ganska uttömmande inlägg. En bra sammanfattning av de synpunkter vi och andra diskuterat här och på annat håll. Nu vill man väl se förespråkare av nuvarande lagstiftning bemöta punkterna på ett lika rationellt sätt. Dvs utan en massa eget tyckande som brukligt.

Hur då? I länken som angavs hänvisas till mängder av propaganda men inte ett enda argument, förutom den sedvanliga inbillningen att samtycke är något som rättfärdigar allt.

Kom med ett, rationellt, argument är en bra början för att starta en debatt.
Citera
2010-10-19, 08:15
Medlem
LP-skivas avatar
@CST

Vi vet redan att du inte kan ta till dig argument som inte stödjer dina teser. Försök nån gång se saker som de fungerar i verkligheten och inte bara som i dina fantasier. Vänligen svara eller citera inte mig förrän du lärt dig tänka utanför din egen inskränkta utopi.
Citera
2010-10-19, 19:45
Medlem
CitySoundtracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LP-skiva
@CST

Vi vet redan att du inte kan ta till dig argument som inte stödjer dina teser. Försök nån gång se saker som de fungerar i verkligheten och inte bara som i dina fantasier. Vänligen svara eller citera inte mig förrän du lärt dig tänka utanför din egen inskränkta utopi.

Det gör jag när du har presenterat ett rationellt argument, varsågod att börja.
Citera
2010-10-21, 19:01
Medlem
stenvalls avatar
Man borde förkorta och översätta den här vetenskaplig artikel.
Även om du vore inte intresserad av sexköp innehåller den här artikeln en viktig nyckel för att förstå kvinnornas sexualitet.

http://www.femininebeauty.info/suppression.pdf
Citera
2010-10-22, 13:07
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stenvall
Man borde förkorta och översätta den här vetenskaplig artikel.
Även om du vore inte intresserad av sexköp innehåller den här artikeln en viktig nyckel för att förstå kvinnornas sexualitet.

http://www.femininebeauty.info/suppression.pdf

Just den här passagen var intressant ur sexköpssynpunkt, och har diskuterats i forumet tidigare:

Citat:
SUPPRESSION OF FEMALE SEXUALITY

Another possible theory would be that
women suppress each other’s sexuality so as to
influence the sexual marketplace generally and
thus avoid having to engage in sex themselves.
By this view, sex is a burden to women, and
they are often reluctant to have sex with men.
Abundant evidence has certainly confirmed that
women desire sex less often than men (see
Baumeister et al., 2001, for a review), including
in established relationships (e.g., McCabe,
1987), and so they are often confronted with
male demands for sex that they may not want to
satisfy.

In that context, women might be
tempted to think that if they band together and
all refuse sex, men will have to acquiesce and
learn to do without as much sex as they want. In
particular, women may feel that they can be
sexually unresponsive without risk of losing
their male partners as long as the men cannot
find other, more satisfying partners, and so sup-
pressing other women’s sexuality is vital.

Svartsjuka och konkurrensutsatthet alltså...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in