2009-09-18, 13:49
Bannlyst
Det PCuri senast skrev
Citera
2009-09-18, 15:57
Medlem
Catzeleins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollyland
Har ni tänkt på att Theres, Tove och Tim alla sitter på samma stol på deras skolfoton.

Vilken sjuk slump ser jag nu också! Fast de tre går i olika klasser sitter de på samma stol i förra årets skolkatalog....
Citera
2009-09-18, 16:50
Medlem
Finner en vansinnig massa psykologiserande i de senaste sidornas inlägg. Det som rätten tog ställning till var huruvida Tove borde förstått att mordet verkligen kunde ske med hjälp av hennes upprepade påtryckningar och hur hon agerade på den insikten (som hon borde ha fått).

All publik information ger vid hand att Tove tryckte på för att mordet skulle ske, Tim planerar, börjar genomföra konkreta handlingar för att genomföra det (nattliga resor till platser där Therese är ex.) och att Tove fortsätter att trycka på för att mordet skall ske. Det är allt.

Således lever Tove upp till kraven för likgiltighetsuppsåt och därmed anstiftan till mord.

Den rättspsykiatriska utredningen får slå fast huruvida hon har andra problem eller inte.
Citera
2009-09-18, 17:13
Medlem
Har inte fupen på denna datorn (är bortrest)..

Vid vilka t-banestationer rör sig dessa människor under mordkvällen? Finns ju t.ex bildr från övervakbingkamera på Tove tagna vid någon t-banestation? Vore intressant att veta, är nämligen i krokarna nu.
Citera
2009-09-18, 17:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sikhander
Finner en vansinnig massa psykologiserande i de senaste sidornas inlägg. Det som rätten tog ställning till var huruvida Tove borde förstått att mordet verkligen kunde ske med hjälp av hennes upprepade påtryckningar och hur hon agerade på den insikten (som hon borde ha fått).

All publik information ger vid hand att Tove tryckte på för att mordet skulle ske, Tim planerar, börjar genomföra konkreta handlingar för att genomföra det (nattliga resor till platser där Therese är ex.) och att Tove fortsätter att trycka på för att mordet skall ske. Det är allt.

Således lever Tove upp till kraven för likgiltighetsuppsåt och därmed anstiftan till mord.

Den rättspsykiatriska utredningen får slå fast huruvida hon har andra problem eller inte.

Ja precis, jag förstår inte att det ska vara så svårt.

Om hon var snäll och hade hjälpt en flicka på skolan en gång eller var som en liten polis i skolan som höll ordning där spelar liksom ingen roll.
Citera
2009-09-18, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlotGoth
Visst, jag utgår från hur det var att gå i 9an för 5år sedan, och på en betyyyyyyyyyyydligt mindre ort..

Nu vet inte riktigt jag om jag förstog det där?
Citera
2009-09-18, 22:40
Medlem
BlotGoths avatar
[quote=SilverFrost]Nu vet inte riktigt jag om jag förstog det där?[/QUOT]

precis som jag skrev.. att jag utgår från hur det var att gå i 9an för 5 år sedan, och att jag gick i skolan på en ort som är mkt mindre än sthlm.. o stureby tillhör väl sthlm right?

jag tänkte om det kanske ändrats i hur folk är i 9an i storstäderna gentemot små hålor.. det där med att tjejer inte alltid behöver vara "ljus" för att få bra betyg, och att Tove i själva verket helt enkelt var lat som inte orkade ta reda på matte talen själv..

hoppas det blev lite tydligare nu
Citera
2009-09-19, 10:13
Medlem
Citat:

precis som jag skrev.. att jag utgår från hur det var att gå i 9an för 5 år sedan, och att jag gick i skolan på en ort som är mkt mindre än sthlm.. o stureby tillhör väl sthlm right?

Ja sist jag kållade så gjorde det det.

Citat:
jag tänkte om det kanske ändrats i hur folk är i 9an i storstäderna gentemot små hålor.. det där med att tjejer inte alltid behöver vara "ljus" för att få bra betyg, och att Tove i själva verket helt enkelt var lat som inte orkade ta reda på matte talen själv..

hoppas det blev lite tydligare nu

Absolut, finns ju säkert de som är bitchiga o så och går ut som kurs-ettor när de slutar 9:an sen.
Sen undrar man hur de kan vara så duktiga när de är helt wasted.
Så visst inte, de behöver inte vara "ljus" för att få några bra betyg.
Hur man är i skolan och sen som person kan ju sklija sig hos vissa.
Citera
2009-09-19, 13:54
Medlem
Spilos avatar
Lalalady> Hur kom du in på T.V:s facebook?

ah, hittade nu, sorry
Senast redigerad av Spilo 2009-09-19 kl. 14:00.
Citera
2009-09-19, 17:32
Medlem
Jag har tre "frågor" som jag hoppas kunna få svar på:

1. Var finns Therese gravplats? (Skogskyrkogården, men mer specifikt, vilket kvarter etc?)
2. Hur hittar man till hoppbacken/minnesplatsen i Stureby där allt hände?
3. Kan någon länka till T.Vs facebook?
Citera
2009-09-19, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brittajurist
Jag har tre "frågor" som jag hoppas kunna få svar på:
1. Var finns Therese gravplats? (Skogskyrkogården, men mer specifikt, vilket kvarter etc?)

http://hittagraven.stockholm.se/
Citera
2009-09-20, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
http://hittagraven.stockholm.se/

Jag har testat det men där kommer endast gravplatser som Stockholms stad vårdar... Utgår ifrån att familjen tar hand om Thereses grav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in