2009-06-08, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Jepp, det klarnar förhoppningsvis. Jag funderar bl.a. lite över dödsorsaken? Dålig info om det varit något tillhygge inblandat eller inte? Vet någon i tråden vad det är för ett stup som hon ska fallit från? Är det högt? Stenar nedanför?

Det har talats om bl.a strypning men det är väl inte helt otänkbart att även något tillhygge såsom sten, gren eller liknande kan vara inblandat.
Vill minnas att även en kniv har nämnts men det lät inte som något mer än ett rykte.

På bilder från platsen så ser det ut att finnas en hel del små klippor och något som ser ut som betongklumpar av något slag som väl kan tänkas vara vad som åsyftas med stup.
Citera
2009-06-08, 01:03
Medlem
Vad kan man säga annat än att Sverige far mer och mer åt helvete.

Extra taskigt att hennes brorsa också heter Tim. Inte så trevligt kanske.
Citera
2009-06-08, 01:06
Medlem
xxxandors avatar
Jag gissar på att killen slog henne med en sten i handen.
Det hände något liknande nära mig med för en herrans massa år sedan, men då dödade den unga gärningsmannen två flickor med en sten.
Citera
2009-06-08, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av booblube
Vad kan man säga annat än att Sverige far mer och mer åt helvete.

Extra taskigt att hennes brorsa också heter Tim. Inte så trevligt kanske.

Skojar du? Nu kan jag verkligen inte säga att jag kan tänka mig in i föräldrarnas förskräckliga situation då jag själv inte har barn och även om jag hade barn skulle det ändå vara otänkbart. Men för fan jobbigt att inte kunna säga sin sons namn utan att tänka på sin dotters mördare. Helt otroligt vilken tragedi, även för Tim och Tove.

Världen far mer och mer åt helvette och Sverige är inget undantag bara en eftersläntrare.
Citera
2009-06-08, 01:13
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Det har talats om bl.a strypning men det är väl inte helt otänkbart att även något tillhygge såsom sten, gren eller liknande kan vara inblandat.
Vill minnas att även en kniv har nämnts men det lät inte som något mer än ett rykte.

På bilder från platsen så ser det ut att finnas en hel del små klippor och något som ser ut som betongklumpar av något slag som väl kan tänkas vara vad som åsyftas med stup.

Okej! Tack för info!

Bara de inte har spelat på fel hästar och vinnaren är någon annan, t.ex. den som hittade offret?
Citera
2009-06-08, 01:18
Medlem
Hundvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dgk
tragisk ironi om putta-stup-teorin stämmer (http://thresrojo.blogg.se/2009/june/wwtrd-jag-ar-en-trakig-person.html#comment):

What Would Thresrojo Do If...

jag skulle ramla ner på marken och skrapa upp knät?
- pfft, ingen big deal, jag är som född till att snubbla

jag ramlade ner för ett klipp stup..?
- dö
Tim och Tove kanske hade läst hennes blogg? De kanske ville "exprimentera" lite för att se om hennes påståenden stämde?

Tragiskt om det skulle vara sant
Citera
2009-06-08, 01:20
Medlem
Fyfan!

Fyfan!
Jag tilhörde den första årskullen (1987) som gick ur den skolan, det var 2003.
Och jag känner väl till Fredrik, Toves lärare.

Och på bilden på Tim på bussen, med den där brittiska mössan, så förstår man att den bilden är tagen av en annan kunskaspsskolare på väg till/från Kunskapsgården i Falun. Det är så när man går i Kunskapsskolan, man har ingen slöjd eller jemkunskap utan åker iväg 1 vecka i halvåret upp till en gammal psykomottagning och läser de ämnena. Inte så kul i den åldern, speciellt om man är trakasserad och utsatt ...

Söker man på "kunskapsskolan Enskede" på facebook får man fram en person om är medlem i det nätverket som heter Emil Johansson-Rova. Måste vara brodern. All världens styrka till honom!
Citera
2009-06-08, 01:28
Medlem
Tycker folk genast slutar upp med rasistsnacket ang. Therese.

Känner deras familj och speciellt hennes storebror och det var inga svenskfientliga babbar.

Okej?
Citera
2009-06-08, 01:28
Medlem
r0g3rs avatar
RIP !! (snygg var hon också) fan va tragiskt....
Citera
2009-06-08, 01:30
Medlem
Någon som har lust att dra en snabb genomgång? Luskat igenom tråden lite här och där, och vad jag förstått handlar det om ett svartsjuke drama i de yngre Whiskey tango grupperingarna?
Något annat man bör veta egentligen?
Citera
2009-06-08, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ciao
Fyfan!
Jag tilhörde den första årskullen (1987) som gick ur den skolan, det var 2003.
Och jag känner väl till Fredrik, Toves lärare.

Och på bilden på Tim på bussen, med den där brittiska mössan, så förstår man att den bilden är tagen av en annan kunskaspsskolare på väg till/från Kunskapsgården i Falun. Det är så när man går i Kunskapsskolan, man har ingen slöjd eller jemkunskap utan åker iväg 1 vecka i halvåret upp till en gammal psykomottagning och läser de ämnena. Inte så kul i den åldern, speciellt om man är trakasserad och utsatt ...

Söker man på "kunskapsskolan Enskede" på facebook får man fram en person om är medlem i det nätverket som heter Emil Johansson-Rova. Måste vara brodern. All världens styrka till honom!

Flickan hette ju Johansson Rojo
Citera
2009-06-08, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Okej! Tack för info!

Bara de inte har spelat på fel hästar och vinnaren är någon annan, t.ex. den som hittade offret?

Tim förnekar, konstigt att de inte spekulerats kring möjligheten att han är oskyldig mer. Vad gäller teknisk bevisning så står det ingenting i tidningarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in