2009-06-06, 19:28
Medlem
reinkarnerads avatar
Stötte på en artikel, där man talar om att allergi/ångestmedicinen Atarax (hydroxyzin) kan förorsaka långvarig erektion:
Citat:
We describe a subject who developed prolonged penile erections on hydroxyzine. Molecular modelling showed that the hydroxyzine metabolite, norchlorcyclizine, has structural and conformational similarities to the trazodone metabolite, m-chlorophenylpiperazine. This suggests that a common pharmacological mechanism may underlie the ability of trazodone and hydroxyzine to induce erections.
Är det någon som upplevt erektion p.g.a. Atarax? Skulle medlet till och med kunna öka sexdriften och lusten?
Citera
2009-06-06, 22:37
Medlem
DarkKnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinkarnerad
Stötte på en artikel, där man talar om att allergi/ångestmedicinen Atarax (hydroxyzin) kan förorsaka långvarig erektion:

Är det någon som upplevt erektion p.g.a. Atarax? Skulle medlet till och med kunna öka sexdriften och lusten?

Har faktiskt märkt en ökad sexlust sen jag började med Atarax. Får mycket kraftiga orgasmer nu oxå
Citera
2009-06-06, 23:15
Medlem
onemanarmys avatar
Nu när du säger det så, jag har en tendens att få stånd lite titt som tätt, sex är mycket skönt, men kan ibland vara lite trött om jag tagit ett par för att kunna somna, så jag orkar liksom inte med att knulla.

Men överlag kan jag säga att min sexlust ökar p.ga atarax.
Citera
2009-06-06, 23:16
Medlem
Har du prövat Stilnoct det är visst toppenbra både för killar och tjejer
Citera
2009-06-07, 10:31
Medlem
kaffis avatar
Har inte märkt någon skillnad på min erektion sen jag började använda Atarax.
Men när jag tänker efter så har ju mina orgasmer sedan dess varit mycket skönare.
Kan ju inte svära på att det är en effekt av Atarax tyvärr.

Annars blir jag mest trött och slö av tabletterna.
Citera
2009-06-07, 10:57
Medlem
reinkarnerads avatar
Intressant! Tre personers inlägg understöder hypotesen att Atarax förorsakar ökad sexuell drift/lust. Inget dock om hårdare stånd.

Skulle vara intressant att veta hur Atarax har denna effekt? Vad är det medlet gör i hjärnan, som skapar den ökade sexuella driften/lusten? Några idéer? (Tyvärr finns inte hela artikeln att tillgå som jag hänvisade till i OP.)
Citera
2009-06-07, 11:03
Medlem
kaffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinkarnerad
Intressant! Tre personers inlägg understöder hypotesen att Atarax förorsakar ökad sexuell drift/lust. Inget dock om hårdare stånd.

Skulle vara intressant att veta hur Atarax har denna effekt? Vad är det medlet gör i hjärnan, som skapar den ökade sexuella driften/lusten? Några idéer? (Tyvärr finns inte hela artikeln att tillgå som jag hänvisade till i OP.)

Jag är inte hemma just nu så jag har inte mina Atarax i närheten. Men jag kan exprimentera lite när jag kommer hem senare ikväll.
Prova att ta 2 stycken och se hur det artar sig.
Citera
2009-06-08, 13:16
Medlem
ryttiputts avatar
Bloody hell, jag får börja lura i min pojkvän mina atarax helt enkelt!
Citera
2009-06-08, 14:10
Medlem
reinkarnerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ryttiputt
Bloody hell, jag får börja lura i min pojkvän mina atarax helt enkelt!
Bädda in tabletterna i lite smördeg och lägg i hörnet av köket!
Citera
2009-06-08, 15:08
Medlem
kaffis avatar
Jag märkte inte av någon förbättrad eller utökad erektion efter 2 Atarax i alla fall. Låter som en myt, eller så är jag unik
Citera
2009-06-08, 17:20
Medlem
onemanarmys avatar
Antagligen så att atarax KAN ge dessa bieffekter, och det är antagligen väldigt väldigt individuellt. Allt är ju individuellt med sådan här medicin, vissa fungerar den lika bra som stesolid på, medans andra inte märker ett skit.
Citera
2009-06-08, 18:57
Medlem
Tjohildas avatar
Hm jag har då inte märkt nån skillnad på min gube som tar Atarax nån gång ibland...inte på mig själv heller

Däremot har jag märkt att av en liten dos bensodiazepiner, stesolid exempelvis, får jag dubbelt så långa orgasmer vilket är mycket trevligt. Det gäller att dosera rätt för tar man för mycket kommer man inte alls.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in