Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-06-06, 17:02
Medlem
RonaldoUtds avatar
Vad kan det bero på att datorn helt plötsligt dör hela tiden? Har inte pillat någonting med hårdvaran. Tidigare hände det här mig eftersom jag hade ojämn ström i lägenheten så jag fick skaffa en UPS som löste problemet. Nu har jag inte gjort någonting med datorn ändå dör den var tionde minut typ. Hjälp någon?
Citera
2009-06-06, 17:05
Medlem
D4GGes avatar
där den bara eller får du blå-skärm?

kan ju vara mjukvaro fel testa att installera om windows.
Citera
2009-06-06, 17:06
Medlem
micaeles avatar
Får du en blåruta är det till mycken hjälp att veta vad som står på denna beryktade blåruta, felkoder och annat. Annars kan det bero på vad som helst - omöjligt att säga.
Citera
2009-06-06, 17:09
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D4GGe
där den bara eller får du blå-skärm?

kan ju vara mjukvaro fel testa att installera om windows.
Ja blåskärm. På vilket sätt kan det var mjukvarofel om jag inte gjort nånting speciellt med datorn? Det enda jag har installerat den senaste tiden är Hotspot Shield.
Citera
2009-06-06, 17:10
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Får du en blåruta är det till mycken hjälp att veta vad som står på denna beryktade blåruta, felkoder och annat. Annars kan det bero på vad som helst - omöjligt att säga.
Okej ska se om jag kan skriva ner det. Problemet är att jag bara ser den blåa rutan några sekunder sen dör datorn. Men det har även hänt att den blåa rutan fastnar.
Citera
2009-06-06, 22:46
Medlem
RonaldoUtds avatar
Här är en bild på blåskärmen jag får upp. Någon som kan hjälpa mig??
http://i41.tinypic.com/2a0fcef.jpg
Citera
2009-06-06, 23:06
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Här är en bild på blåskärmen jag får upp. Någon som kan hjälpa mig??
http://i41.tinypic.com/2a0fcef.jpg
Blåskärmar med NDIS.SYS som ansvarig brukar tyda på felaktigheter med nätverkskortet / -porten.
Kan du avinstallera detta Hotspot Shield, vad det nu är, och se ifall det ordnar sig? Annars kanske du måste installera något annat nätverkskort då det nuvarande har börjat fallera.
Citera
2009-06-06, 23:12
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Blåskärmar med NDIS.SYS som ansvarig brukar tyda på felaktigheter med nätverkskortet / -porten.
Kan du avinstallera detta Hotspot Shield, vad det nu är, och se ifall det ordnar sig? Annars kanske du måste installera något annat nätverkskort då det nuvarande har börjat fallera.
Hotspot Shield är ett program som byter ut ip adressen. Kan det ha med de att göra? Jag är för övrigt inte i min vanliga lägenhet utan har flyttat temporärt över sommaren. Å andra sidan har jag varit här ett tag tills det började strula.
Citera
2009-06-06, 23:19
Medlem
927s avatar
http://www.google.com/search?hl=sv&q=NDIS.SYS+0x000000D1+less+or+equal&l r=
Citera
2009-06-06, 23:28
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
http://www.google.com/search?hl=sv&q=NDIS.SYS+0x000000D1+less+or+equal&l r=
Du får gärna utveckla lite. Vad ska jag med detta till?
Citera
2009-06-06, 23:29
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Hotspot Shield är ett program som byter ut ip adressen. Kan det ha med de att göra? Jag är för övrigt inte i min vanliga lägenhet utan har flyttat temporärt över sommaren. Å andra sidan har jag varit här ett tag tills det började strula.
Ett sådant program + blåskärm för NDIS.SYS - ja, det har definitivt med det att göra. Ta bort programmet så ska du se att det fungerar mycket bättre. Vad ska du med Hotspot Shield till alls, förresten?
Citera
2009-06-06, 23:30
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ett sådant program + blåskärm för NDIS.SYS - ja, det har definitivt med det att göra. Ta bort programmet så ska du se att det fungerar mycket bättre. Vad ska du med Hotspot Shield till alls, förresten?
Jag är IP-spärrad på svenskafans. Går det att komma runt på något annat sätt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in