2009-06-06, 03:17
Medlem
alThors avatar
Tjena!

Jag har aldrig följt en serie mer än OC (två första delarna) typ och satt och youtubade lite på bra scener från just OC och fick helt SJUK nostalgi från när jag kollade på serien med min flickvän och vi satt och storpilade ihop båda två =P
Nu var detta ca 3-4 år sedan och vill gärna börja på någon annan ny serie!

Har ingen koll alls på vad som är bra osv har som sagt bara sett OC och kanske lite One Tree Hill förut, men undrar om några mer inbitna kan ge tips på en riktigt bra serie som har lite samma stil som OC. Behöver inte vara ungdomar som har 100000$ på kontot och helst inte lika "barnsligt" som OC, men gärna känslomässigt och "gripande" ( Jag gillar att lipa )
Serien fårr gärna rikta sig till personer som jag själv 20-25 år, som då får vara målgrupp så att säga.

Så den mest böliga, välspelade, roligaste och häftigaste serien är...?
Citera
2009-06-06, 03:20
Medlem
libbens avatar
Glamour?
Citera
2009-06-06, 03:23
Medlem
blotarns avatar
Hidden Palms, finns visserligen bara en säsong, men bra som tusan är den.
En som hade en biroll i O.C är det som är huvudperson i denna.
Citera
Medlem
Sheiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alThor
Tjena!

Jag har aldrig följt en serie mer än OC (två första delarna) typ och satt och youtubade lite på bra scener från just OC och fick helt SJUK nostalgi från när jag kollade på serien med min flickvän och vi satt och storpilade ihop båda två =P

Har ingen koll alls på vad som är bra osv har som sagt bara sett OC och kanske lite One Tree Hill förut, men undrar om några mer inbitna kan ge tips på en riktigt bra serie som har lite samma stil som OC. Behöver inte vara ungdomar som har 100000$ på kontot och helst inte lika "barnsligt" som OC, men gärna känslomässigt och "gripande" ( Jag gillar att lipa )
Serien fårr gärna rikta sig till personer som jag själv 20-25 år, som då får vara målgrupp så att säga.

Lite klurigt hur jag ska svara här. En serie som verkligen inte är välspelad, mogen eller verklighetstrogen är ju One Tree Hill, som du sett lite av. Men eftersom du håller O.C så varmt om hjärtat så är OTH helt klart den serien som är mest snarlik, och snäppet bättre än O.C

Misstolka mig inte, jag älskar också O.C och OTH, men rent objektivt så är det ju inte direkt högkvalitativt.

Men ge OTH en chans, man blir verkligen beroende som fan av den serien.
Citera
Medlem
MarkusEKEs avatar
Citat:
Tjena!

Några bra serier är väl...

| Las Vegas, Entourage, NCIS, Weeds.. you name it
Citera
2009-06-06, 03:31
Medlem
alThors avatar
Entourage har jag hört talas om, lipar man till den? Haha!

Det låter som en actionserie men jag kanske tar fel, får googla lite antar jag.

Ps. Kollade precis slutscenen i s2 OC, zlatan
Citera
2009-06-06, 03:36
Medlem
Sheiks avatar
Citat:
Entourage har jag hört talas om, lipar man till den? Haha!

Det låter som en actionserie men jag kanske tar fel, får googla lite antar jag.

Ps. Kollade precis slutscenen i s2 OC, zlatan

Entourage är verkligen ingen actionserie eller serie man lipar till. Det är en komediserie som handlar om 4 killar som är jävligt rika och bor och lever lyxliv i hollywood. De är rika pga ena snubbens filmkarriär. De knullar mycket, dejtar mycket osv, men det handlar även om skådiskarriären och allt runt om kring den.

Det är en otroligt bra serie som jag varmt rekomenderar.
Citera
2009-06-06, 09:49
Medlem
Wittgensteins avatar
Förtydligade rubriken.

/Mod.
Citera
2009-06-06, 11:59
Medlem
Stonedboys avatar
One tree hill? men det har väl redan sagts antar jag.

Finns ju en uppsjö serier i Usa som liknar mycket o.c. Dock visas det inte här i Sverige, så du får söka efter lite inhemska serier.
Citera
2009-06-06, 13:42
Medlem
Se Gossip girl. Gay titel men definitivt inte gay. Samma skapare av OC. Samma upplägg. Rika ungar. Är den bra? Ja.

Gossip girl
One tree hill
sen finns det inga fler serier man kan jämnföra med OC
Citera
2009-06-06, 17:01
Medlem
Jag har inte hittat någon serie som har bitarna som gjorde första säsongen av OC så bra. Däremot så är Ben med i en ny serie med namnet Southland. Egentligen ett helt annat stuk, men karaktären är ganska lik.
Citera
2010-11-18, 15:40
Medlem
Flummbarns avatar
Cougar Town
One tree hill
weeds
vänner

sjukt bra
Citera
  • 1
  • 2