2009-06-05, 22:15
Medlem
Sitter på swedbanks hemsida och ska skapa ett IBAN nummer.
Min fråga är om det räcker med kontonummer att skapa ett IBAN? Eller måste man hoppa in i nätbanken och pilla?

Kollar här
http://www.swedbank.se/sst/inf/out/i...,21900,00.html

Men vet inte hur det funkar och vill inte göra fel =P eftersom summan är rätt hög.

Behöver även veta vart man kan hittar " bank routing number " vad det nu är :P
Senast redigerad av FrozenSnake 2009-06-05 kl. 22:18.
Citera
2009-06-05, 22:20
Medlem
Det står väl klart och tydligt hur du ska göra under "Instruktioner" till höger på sidan?
Citera
2009-06-05, 22:23
Bannlyst
Instruktioner
- Skriv in ditt kontonummer i Swedbank eller Sparbank och tryck på "Räkna ut" knappen.

- Skriv clearing/banknummer och kontonummer i en följd utan mellanslag eller skiljetecken.

- Börjar ditt clearing/banknummer med 7 ska du skriva in 11 siffror, t ex 71041234567.

- Börjar ditt clearing/banknummer med 8 ska du skriva in max 15 siffror, t ex 832791234567890.
Citera
2009-06-05, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DivisionByZero
Det står väl klart och tydligt hur du ska göra under "Instruktioner" till höger på sidan?

Ja jo men jag vill ändå veta att jag är på rätt ställe =p så inte slantarna hamnar på fel ställe
Citera
2010-11-22, 22:04
Medlem
anooonyms avatar
Bump. Skickade nyligen iväg mina IBAN-uppgifter till en person/företag som skulle betala mig en summa. Fick idag in pengar och meddelandent var "Europabetalning".

Eftersom det var 50% mer än den sagda summan så tänkte jag bara kolla ifall "Europabetalning" är ett standarmeddelande på sådana transfers. Pengarna kommer från typ österrike tror jag.

Vill ju inte fråga om summan ifall dom av misstag skickat för mycket

edit, ja har me swedbank så denna tråd är väl ok..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in