2009-06-06, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrallanP12
Är han fascist för han följer & hjälper lagens namn? Jävla pucko

Du verkar ha stor koll på saker, hela meningen med denna tråd är att han just begår ett brott själv och för att bevisa brott i Sverige så får man inte begå ett själv.
Citera
2009-06-06, 01:12
Medlem
JimGooses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Znorken
hela meningen med denna tråd är att han just begår ett brott själv och för att bevisa brott i Sverige så får man inte begå ett själv.
Oavsett om ponten begår brott eller inte så har bevisen använts i domstol.
Citera
2009-06-06, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JimGoose

Nu vet ja inte vad domstolen kom fram till eller vad dom tyckte att Ponten säger "Du är gripen alltså" och använder sig av ett falskt hot "Polisen sparkar sönder din dörr" när i själva verket polisen knackar på först om han inte öppnar bryter dom upp.
Citera
2009-06-06, 09:36
Medlem
Citat:

Vilken dom? TAr gärna och läser den som går o härleda precis till detta tillfälle i filmen.
Citera
2009-06-06, 10:37
Medlem
Om vi återgår till min tidigare fråga, det är ju lite svårt att bilda sig en bra uppfattning om innehållet när man bara får se ett 15sek klipp.
Går det att se hela avsnittet någonstans?
Jag lyckades inte hitta det varken på Tv3:s eller TPB:s hemsida.
Citera
2009-06-06, 11:38
Medlem
JimGooses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
Vilken dom?
Det skulle jag också vilja veta, mitt förra inlägg kommer av att jag läst på sporthoj att killen åkte på skadestånd och hamnade i fängelse men hittar inget om det nu när jag söker med google.
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Om vi återgår till min tidigare fråga, det är ju lite svårt att bilda sig en bra uppfattning om innehållet när man bara får se ett 15sek klipp.
Sett klippet jag la upp på youtube?
Citat:
Går det att se hela avsnittet någonstans?
http://www.swetv.org/details.php?id=12355
Senast redigerad av JimGoose 2009-06-06 kl. 11:42.
Citera
2009-06-06, 12:33
Medlem
Citat:
Det skulle jag också vilja veta, mitt förra inlägg kommer av att jag läst på sporthoj att killen åkte på skadestånd och hamnade i fängelse men hittar inget om det nu när jag söker med google.

Vilket fårmig att tvivla och tro att pirater sprider information som inte stämmer.
Citera
2009-06-06, 12:36
Bannlyst
Citat:

Swetv kräver ju invite någon som har det? Skulle gärna vilja se detta avsnitt var länge sen.
Citera
2009-06-06, 14:00
Medlem
Citat:

Det enda jag kommer till via din länk är en inloggningssida.
Citera
2009-06-06, 17:45
Medlem
Sunners avatar
Skulle inte lägenhetsinnehavaren helt sonika kunna be Pontén att gå därifrån, och om den senare vägrar så skulle lägenhetsinnehavaren kunna polisanmäla detta?

Kan väl ställa en fråga om envarsgrip när jag ändå är i farten också...
Någon sa att APB hade haft en person inne i den här lägenheten en stund innan klippet som länkades i TS spelades in. Är verkligen envarsgripande applicerbart i det fallet?
Citera
2009-06-06, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunner
Skulle inte lägenhetsinnehavaren helt sonika kunna be Pontén att gå därifrån, och om den senare vägrar så skulle lägenhetsinnehavaren kunna polisanmäla detta?

Kan väl ställa en fråga om envarsgrip när jag ändå är i farten också...
Någon sa att APB hade haft en person inne i den här lägenheten en stund innan klippet som länkades i TS spelades in. Är verkligen envarsgripande applicerbart i det fallet?

Varför skulle det inte vara? Polisen får inte provocera fram brott, men likväl kan en privatperson göra det. I detta fall tar ju dom honom på bar gärning och sälja kopierade spel, något han säger i det andra klippet vi fått postat.

Hade han bett honom lämna rummet, och dom vägrat, då hade han kunnat anmäla honom, för hemfridsbrott, eller åtminstonde ofredande, om de inte slutade banka på dörren.
Citera
2009-06-06, 22:31
Medlem
BaldiNs avatar
Envarsgripandet är knappast lämpligt för den här typen av brott då personen i fråga lika gärna kan sälja en skiva full med bilder på sitt eget könsorgan, vad som finns på skivorna vet dom inte förens dom har kollat vad det är på dom med hjälp av en dator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in