Är väl bra att man försöker ta seden dig man kommer? Intressanta citat i länken också:
Citat:
"Agha Yahya Kahn, med titeln imam, beskriver syftet med manifestationen i morgon: – Vi vill visa för nästa generation det som islam säger, att du ska visa kärlek till det land du bor i.
Citat:
Den som är rätt-troende måste väl-ja. Antingen acceptera ett lands lagar och förordningar och underkasta sig dem. Eller också flytta till ett annat land, med andra lagar.
Det är väl precis det man vill att invandrade nysvenskar ska göra, visa respekt för sitt nya land.
Har du inte sett filmen 30 November? Då firar blattarna med att samlas i jättestora klungor och sjunga nationalsången.
Närå, skulle tro att dom invandrare som sköter sig firar ganska likt som vi svenskar firar. Däremot blattegängen firar nog inte ett skvatt
Jo, jag kan faktiskt tänka mig det också. Om jag flyttar till Saudiarabien och jobbar ett tag så kommer jag garanterat att fira deras nationaldag, eller islam-dag, eller vad de nu har. Känns helt naturligt.
Ja hur firar våra nysvenskar Sveriges Nationaldag? blir det sång och allmänt snapsdrickande eller svensk flaggbränning? Spelar det någon som helst roll att det är Sveriges nationaldag eller kunde det vara vilken dag som helst? Är du invandrare får du gärna berätta här hur du tänker uppmärksamma eller inte uppmärksamma denna dag, vidare kan vi ju här beskriva möten med mångkulturen under eller i samband med Sveriges Nationaldag.
Jag klädde ut mig till Gustav Vasa. Och kollade landskampen.
Jag är inte invandrare och inte svensk, men jag roar mig så här på morgonkvisten med att bumpa lite gamla trådar om nationaldagen. Så, hur skulle ni besvara frågan 16 år senare?
En i min familj ingift invandrare var fanvakt
Hen fick medborgarskap för 10 år sedan. Numera alltså stolt medborgare i konungariket Sverige som mottog beviset just på nationaldagen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!