• 4
  • 5
2009-06-06, 14:24
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsterixWall
Det är grillparty vid moskén i Högsbo.
http://muslimskafriskolan.blogspot.com/2009/06/grillparty-vid-mosken.html
Är väl bra att man försöker ta seden dig man kommer? Intressanta citat i länken också:
Citat:
"Agha Yahya Kahn, med titeln imam, beskriver syftet med manifestationen i morgon:
– Vi vill visa för nästa generation det som islam säger, att du ska visa kärlek till det land du bor i.
Citat:
Den som är rätt-troende måste väl-ja. Antingen acceptera ett lands lagar och förordningar och underkasta sig dem. Eller också flytta till ett annat land, med andra lagar.
Det är väl precis det man vill att invandrade nysvenskar ska göra, visa respekt för sitt nya land.
Citera
2009-06-06, 16:53
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Här i krokarna firar de med att laga mat åt svenskarna till 22.00.
Citera
2009-06-06, 18:01
Medlem
orkarNs avatar
Jag firar bevisligen nationaldagen med lite OT/tramsradering.

/mod
Citera
2009-06-06, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vuxenko
Har du inte sett filmen 30 November? Då firar blattarna med att samlas i jättestora klungor och sjunga nationalsången.

Närå, skulle tro att dom invandrare som sköter sig firar ganska likt som vi svenskar firar. Däremot blattegängen firar nog inte ett skvatt

Jo, jag kan faktiskt tänka mig det också. Om jag flyttar till Saudiarabien och jobbar ett tag så kommer jag garanterat att fira deras nationaldag, eller islam-dag, eller vad de nu har. Känns helt naturligt.
Citera
2009-06-07, 02:13
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tummetott
Ja hur firar våra nysvenskar Sveriges Nationaldag? blir det sång och allmänt snapsdrickande eller svensk flaggbränning? Spelar det någon som helst roll att det är Sveriges nationaldag eller kunde det vara vilken dag som helst? Är du invandrare får du gärna berätta här hur du tänker uppmärksamma eller inte uppmärksamma denna dag, vidare kan vi ju här beskriva möten med mångkulturen under eller i samband med Sveriges Nationaldag.

Jag klädde ut mig till Gustav Vasa. Och kollade landskampen.
Citera
2009-06-07, 06:23
Medlem
Jag firade med en dansk tröja danska tuborg och dansk pölse.

Löjlig diskussion då knappast svenskar tar denna dag på allvar.Varför skulle blattarna göra det?

Stå och vifta med en flagga liksom,snacka om att vara retard.
Citera
2009-06-07, 08:08
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bingy Bunny
De flesta invandrare jag känner undrar varför vi inte firar nationaldagen som folk gör i andra länder.
Det är inte i alla kulturer man åker runt i slitna Toyota-SUV'ar och skjuter med AK47'or i luften.
Citera
2025-06-06, 07:56
Medlem
Ördögs avatar
Jag är inte invandrare och inte svensk, men jag roar mig så här på morgonkvisten med att bumpa lite gamla trådar om nationaldagen. Så, hur skulle ni besvara frågan 16 år senare?
Citera
2025-06-09, 21:28
Medlem
Massajens avatar
En i min familj ingift invandrare var fanvakt
Hen fick medborgarskap för 10 år sedan. Numera alltså stolt medborgare i konungariket Sverige som mottog beviset just på nationaldagen.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in