2009-06-04, 20:10
Medlem
Hej alla!
Jag har ett ganska stort problem. Min skärm går in i viloläge efter ca 10 minuter när jag spelar spel.

Man kan höra musiken från spelet och om man sitter på vent kan man fortfarande prata som om ingenting har hänt.
Men jag får inte igång skärmen om jag inte startar om datorn.
Är det någon som har vart med om något liknande?

Jag har testat med ett annat grafikkort och med en annan skärm och jag har omformaterat datorn men det är fortfarande samma resultat.
Skärmen jag använder är en LG Flatron Wide L204WT.
Citera
2009-06-04, 20:17
Medlem
cannaBes avatar
Hade samma problem på en burk jag hade för ett par år sedan, tror det var grafikkortet som var trasigt då faktiskt, testade aldrig att byta ut det för jag köpte en ny dator kort efter att krånglet började.

Men eftersom problemet kvarstår även när du provat andra grafikkort och formaterat datorn så har det ingenting med Windows viloläge att göra iaf.
Har du öppnat datorn och blåst rent den på damm och sånt? Garanterat hardware-relaterat iaf.
Citera
2009-06-04, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Hade samma problem på en burk jag hade för ett par år sedan, tror det var grafikkortet som var trasigt då faktiskt, testade aldrig att byta ut det för jag köpte en ny dator kort efter att krånglet började.

Men eftersom problemet kvarstår även när du provat andra grafikkort och formaterat datorn så har det ingenting med Windows viloläge att göra iaf.
Har du öppnat datorn och blåst rent den på damm och sånt? Garanterat hardware-relaterat iaf.
Ja jag har blåst rent den, jag har tom rensat fläktarna med en tops och provat med SpeedFan och temperaturen ligger stadigt på ~60 grader.
Citera
2009-06-04, 20:53
Medlem
Ingen som har någon idé vad fan felet kan vara? Börjar bli ganska irriterad på den här skiten...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in