sitter och försöker få min G5'a in på min nya Panasonic Viera TH-42PX8EA. Jag lyckas nästan. Problemt är att raden överst(där datum och klocka sitter) ser jag bara underkanten på. Skrivbordet blir lite "klippt" runt om.
Jag har provat alla olika skärmupplösningar. 1280x720 är den som kommer närmast ett bra resultat. Utöver skrämupplösningar har jag provat de olika bildformat som finns i TV'n.
I G5'an sitter ett GeForce FX 5200. Kan man göra någon ändring i inställningarna där? Hur i så fall?
Går mitt problem att fixa eller får jag lära mig att leva med en klippt kant runt om?
Är det möjligt att ändra storleken på skrivbordet kanske?
har samma problem som dig och jag sitter på den nyare varianten utav macbook. har inte hunnit att testa min teori men kolla om det funkar bättre att bara skicka bildsignalen till tvn och inte clona bildsignalen.
SwitchResX ger er möjligheten att ställa in anpassade upplösningar genom att använda tillverkarnas data för timings osv. (brukar stå i manualen). Kan vara värt ett försök om inget annat funkar. Serial finns i serialbox, programmet och tutorials till detta hittar ni via Google.
Själv har jag valt att leva med det. Spelar ingen roll att jag inte ser menyraden. Jag kopplar bara in datorn när jag vill se film, och filmen ser jag i Plex, där jag kan finjustera overscan för filmen.
Uppadaterat och klart. Ingen förbättring. Fortfarande "klippta" kanter...
Hittade SwitchRezx på nätet. Någon som provat det? Verkar lite jobbigt med möjlighet till en helt svart skärm och fjärrinloggning för att återställa. Känns som en bökig lösning för mig som inte är fullfjädrad Macexpert.