Jag avser skriva en bok om hur Posten fungerar. Söker gärna info eller skvaller från dig/ni som har något att säga om företaget. Har ni blivit dåligt behandlade? Groteska beslut från chefer? Arbetsskador som ej givit ersättningar? etc. Dvs rubb och stubb som kan visa hur detta företag sabbat för dig, sina anställda och kunder.
Jag vet att det fanns en dabatt för några pår sedan att brevbärarna inte skulle få använda gummiband längre, för att spara tid.
Det är en väldigt seriös grej för mig det här, men jag måste få in tillräckligt material jag kan använda. Har ni något att säga eller vet någon annanstans jag kan vända mig för info, så är ni mer än välkomna att posta här.
De knullade mig. Nu är det min tur att knulla dem! men jag måste ha så mycket smaskigt skit jag kan hitta. hoppas det finns några arga brevbärare på forumet som vill ventilera sina frustrationer mot sin arbetsgivare.
Jag avser skriva en bok om hur Posten fungerar. Söker gärna info eller skvaller från dig/ni som har något att säga om företaget. Har ni blivit dåligt behandlade? Groteska beslut från chefer? Arbetsskador som ej givit ersättningar? etc. Dvs rubb och stubb som kan visa hur detta företag sabbat för dig, sina anställda och kunder.
Jag vet att det fanns en dabatt för några pår sedan att brevbärarna inte skulle få använda gummiband längre, för att spara tid.
Det är en väldigt seriös grej för mig det här, men jag måste få in tillräckligt material jag kan använda. Har ni något att säga eller vet någon annanstans jag kan vända mig för info, så är ni mer än välkomna att posta här.
Jag har jobbat på posten i snart 14år. Kört postbil.
Skitbra lön och ett toppenjobb. Alla är jättesnälla (förutom blattarna som kastar brinnande papper efter mig).
Nej nu skojjar jag.
Jag är precis anställd, sen 1 år tillbaka och jag brukar noggrant, tillsammans med mina arbetskamrater söka efter penga-brev. Lyfter upp kuverten och känner efter. Ibland blir det en riktig jävla bonus när någon kärring har skicakt en tusenlapp i födelsedags pressent till barnbarnet. Då läser vi högt "Stort Grattis Pelle! *blablablablabal* Här är en liten peng så du kan köpa dig något fint, kram Farmor/Mormor (Mor/far/far) är inte så dumma att de skickar med pengar.
Nej nu skojjar jag igen!
Vet ingenting om posten och önskar dig alla lycka!
De har bytt så väldigt mkt chefer att något måste varit tokfel med hur de skötte jobbet. Alkoholism?
Finns knappt en chef på kontoren som haft vett och sans. Massa påhittade jobb för att placera personer som man inte vetat vad man skulle göra med på en ny plats inom företaget.
Om ni visste hur många brevbärare som går i terapi hos psykologer skulle ni storkna!
Uselt betalt, sneda/farliga lyft. etc
Vill höra skräckhistorier. Jag har en själv, men den är ingen mening att dra här om jag inte får ihop material nog till boken.
Senast redigerad av HatadAvGud 2009-06-04 kl. 19:39.
Jag har hört från en säker källa att Posten har varit otrogen
Håll käften dig jävla lögnare! Posten har inte varit otrogen mot någon, du vet fan inte vad du snackar om. Jag känner Posten personligen och kan säga att om Posten skulle vart otrogen skulle jag varit den förste att märka det...
Jag har erfarenhet av Postens dotterbolag Poståkeriet. Sektliknande företag med otroligt många överbetalda personer som står över en. Stressar skiten ur sina anställda, kass lön, undermåliga fordon, maktgalna chefer, snåla som fan. Det enda som är bra med posten är att dom anställda brukar vara rätt sköna.